כיצד התודעה שלנו שמפיעה על פעילות השיווק | דני גולן | שיווק דרך התודעה -

כיצד התודעה שלנו משפיעה על פעילות השיווק?20.07.15

בואו נניח שהכל אנרגיה

באו נניח שהכל אנרגיה: אנשים, שיחות טלפון, שירה, מחשבות, עצים, פרחים, מסכי מחשב ועוד. בתוך המערך האנרגטי הזה אנחנו חיים וממנו מושפעים. אי אפשר להתעלם מתחושות שהמציאות מייצרת בנו. תחושות הן תגובה לאנרגיה המקיפה אותנו תוך כדי שיח עם מה שמתחולל בפנים.

 

בתוך המערך הזה אנחנו מחוללי אנרגיה לא קטנים. התודעה שלנו משנה אנרגיה סביבנו ללא הרף. היא בעצם יוצרת את המציאות שלנו לפי קצב משתנה. קטונתי מלדעת איך זה באמת עובד, אני תלמיד של האנרגיה כמו כולנו, אבל התצפיות שלי הביאו כמה מסקנות מעניינות בקשר שבין תודעה לשיווק.
 
התמונה קשורה לקמפיין מימון המונים שניהלנו עבור לקוח המוזכר בסוף הפוסט:

כמה אומגה יש לי
 

מודעות – היכולת להבין מסרים שהמציאות מזמנת

כאשר אנו הופכים למודעים לתחושות ולאירועים המתרחשים בעסק שלנו יש הזדמנות לעלות מדרגה ולהגשים יותר. מודעות לתחושות היא יכולת להבין את המסרים שמציאות מזמנת לנו. המסרים האלה מגיעים דרך פגישות עם לקוחות, שיחות עם עובדים, ספקים, פניות מאתר האינטרנט שלנו או סטאטוסים בפייסבוק. אין סוף פנים למציאות שרוזמת לנו כל העת איזו אנרגיה אנו יוצרים.

 

עוד הבחנה: העסק שלנו הוא מעין קונגלומרט אנרגטי: מערך המורכב מכל מיני חלקים היוצרים שלם אחד בעל השפעה מסויימת. הפעילות של גוגל למשל יצרה מערך אנרגטי אדיר המשפיע על מיליונים ברחבי העולם. הפעילות הזו נובעת מחזון החברה: "המשימה של גוגל היא לארגן את המידע העולמי ולהפוך אותו לנגיש ושימושי בכל רחבי העולם." הגשמת החזון הזה יוצרת עוצמה האנרגיטית יוצאת מן הכלל. הקונגולומרט העסקי מכיל גם כסף. כסף הוא הניקוד במשחק, כמו שהשכיל להגדיר זאת לקוח שלי רו"ח משה מועלם. כסף רק מראה את הפוטנציאל האנרגטי שאליו הגענו. ועם זאת הוא לא חזות הכל. ישנם אנשים וארגנונים שמייצרים אנרגיית תודעה נפלאה שלא יוצרת שקל אחד, אבל עושה טוב בעולם: הצלב האדום למשל, ארגוני סיוע בין לאומיים ועוד.

 

אנרגיה שיווקית חזקה נובעת מהסיפור / היעוד שלנו

נחזור לתודעה השיווקית. כדי לייצר אנרגיה שתביא אותנו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר וגם תזרום בקלות, כבר כתבתי על זה לא מעט, עלנו לחזור פנימה לתוך עצמנו ולספר את הסיפור שלנו באומץ. זהו תהליך התכנסות פנימי שמעלה שאלות חושפות אמת: מה באנו לעשות כאן, בחיים האלה? ממה אנחנו הכי נהנים? האם נוכל לשלב בין השניים? מה היעוד שלנו? האם היום יום יום שלנו מקדם את החזון האישי שלנו / את חזון העסק שלנו? אלה שאלות שאם מסתכים להן בעניים ועונים בכנות מתחיל תהליך התבהרות / התפכחות / התעוררות. מתחוללת התנקות מאנרגיה מיותרת שמושכת אותנו מטה ומעכבת התפתחות.

 

לעיתים התהליך הזה עובר דרך סבל וקושי, אבל הם לא הכרחיים. מדהים לגלות כמה מיקוד והקשבה לעצמי שלכם / של העסק שלכם יוצר מסרים בעלי תדרים אנרגטיים יוצאים מן הכלל. מסרים שיש בהם יכולת לחולל ניסים של ממש. בדיוק בכיוון שביקשתם, בדיוק ברגעים המתאימים – הסינכרון מושלם.

 

עד כאן שלוש מסקנות:

  1. להקשיב לרמזים שבדרך.
  2. ההקשבה מביאה להתכנסות בעצמי וניסיון להבין מהי זווית ההסתכלות העסקית שתביא אותנו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.
  3. כאשר הכיוון ברור – אנו שלחים מסרים בעלי יכולת בריאה יוצאת מן הכלל!

 

קמפיין מימון המונים – תוצאות המערך האנרגטי

כבר ידוע שאני מלווה את הפעילות השיווקית (דיגיטלית) בחברת אומגה 3 גליל. בחודשים האחרונים זכיתי לקחת חלק בהצעד הבא של החברה: הקמת חברה נוספת העונה לשם גליל דיאגנוסטיקה: חברה לבדיקות מצבי בריאות שונים והראשון שבהם מדד אומגה 3 בגוף האדם. כדי להקים את החברה הוחלט על תהליך גיוס כספים באתר מימון המונים. התחלנו בגיבוש אסטרטגיה. גיא מנכ"ל החברה הוביל את הקו של מכירת בדיקות כדרך לגיוס המימון ואני הייתי בספק גדול האם הדרך הזו תצלח: מי ירצה לרכוש לעצמו בדיקת אומגה 3 בגוף? את מי זה מעניין? הרי אנחנו הולכים להיבדק רק כשכואב לנו, לא? היה לנו ויכוח, הצעתי רעיונות אחרים, אבל גיא עמד על שלו. לא הייתה דרך להוכיך מי צודק וגיא קיבל החלטה (בניגוד לאינטואיציה והבנה המקצועית שלי). שאלתי רק שאלה אחת: האם יש לך ביטחון שהקהל הגריעני של לקוחות החברה ירכוש בדיקות? התשובה של גיא הייתה חד משמעית: גרעין הלקוחות שלנו ילך איתנו וירכוש. התשובה הזו שידרה נחישות וידיעה עמוקה. אין טעם להתווכח עם נחישות כזו, עדיף לזרום עמה. לא האגו דיבר, אלא אינטואיציה והקשבה לשיח עם הלקוחות. ההבנה הזו יצרה אנרגיית הצלחה.

 

הפקנו את סרטון הפתיח של הקמפיין, יצרנו את כל המסרים והקמפיין יצא לדרך:


 

הפרויקט הסתיים בהצלחה גדולה!

140% מימון, 210,000 ש"ח. הדרך של גיא הוכיחה לי שאמונה עמוקה, הקשבה לקהל הלקוחות ורצון אמיתי לסייע לבריאות הקהל בארץ, הם אלה שיצרו מסרים אנרגטיים בעלי תדר שחיבר את הקהל אלנו וגרם לו להכניס את היד לכיס ולרכוש את המוצר הלא סקסי הזה שמוגדר כבדיקת דם למציאת כמות האומגה 3 שיש לנו בדם. עשינו המון פעולות שיווק ועבודה עם קהל היעד תוך כדי הקמפיין ובטח אסכם זאת בפוסט נוסף, אבל השיעור היה מאלף: להחלטות, לאמונות ולהליכה בטוחה בדרך יש השלכות אנרגטיות שקשה להסביר בתוצאות ליניאריות.

 

זו הדרך שאנו עושים עם ארגונים, חברות בינוניות ועסקים קטנים. נשמח לעזור, צרו קשר>>

תגובה אחת
  1. אור

    דני תאתר את הדרך בצורה שלא חשבתי עליה עד היום
    ראיה מרעננת של ההשפעה שיש לאנשים ולהמונים אחד על השני
    בטחון בדרך בהחלט משפיע על הקהל, וכשעושים משהו מהלב, מתוך רצון כנה לעזור למישהו אחר- זה עובד, כי אנשים באמת מבקשים עזרה
    המשך הצלחה לכולנו
    אור

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

dani@dan-go.co.il \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67