כוחן של מחשבות ורגשות בבניית קמפיין שיווק באינטרנט | דני גולן - Dango -

כוחן של מחשבות ורגשות בבניית קמפיין שיווק באינטרנט03.03.15

קצב החיים שלנו הולך ומתגבר מיום ליום – גם עבור אנשים לא עסוקים במיוחד – הסרט רץ. סיפורי שיווק ונרטיבים מתפתחים בקצב דומה – קמפיינים קמים וביום המחרת כבר לא רלוונטים. בתוך ההמולה הרועשת הזו כשכולם מייצרים תוכן ומתחרים על תשומת לב הקהל, אני מבקש להתבונן על המרוץ קצת אחרת. באו לא נירתע מקצב מתגבר. אפשר להשתלב במחול בכל קצב. אפשר ועדיף ליצור מנגינה בקצב משלנו. מה שלא עבד בעבר לא מעניין מלבד הידעה שצריך לשנות כיוון. הרי כל החיים הם מסע גילוי ויצירה. איזה סיפור שיווקי אתם מספרים? הכירו את המקפיין הבא שנולד מתוך שינוי כיוון.
 

קמפיין דרכים מטומטמות למות Dumb Ways to Die – של רשת הרכבות מלבורן אוסטרליה

מתוך רצון למנוע תאונות רכבת קטלניות (לאחר שקמפיינים של הפחדות לא נכנסו לתועדת הקהל) חברת הרכבות הרימה קמפיין הומוריסטי עם שיר שנכתב במיוחד עבור סרטון האנימציה ומראה כיצד אנחנו מבזבזים את החיים שלנו על שטויות. המסר עובר בעקיפין ונשאר בלב. השמרו בסביבת רכבות פן תמצאו את עצמכם מתים על שטויות. הקמפיין החמוד נמשך מאז שעלה הסרטון בנובמבר 2012 עד היום – הוא חי והתפתח לאפליקציית משחק, מיליונים צפו בו והוא עדיין מכה גלים עם סרטוני חיכוי ברשת, כי פשוט כיף להעביר אותו הלאה. הנרטיב ברור, רואים שתהליך העשייה כאן היה מהנה וחברת הרכבות הופתעה מהכוח שלו לעבור הלאה.
 

 

מחול המחשבות והרגשות במוח שלנו הוא התחלת הסיפור

לפני כל קמפיין שיווק מתחוללת מערבולת מחשבות ורגשות. מה אנחנו חושבים על הסיפור השיווקי שלנו? האם הוא קיים בכלל? יש התרגשות? יש חידוש? יש אמונה במסר? לא משנה מה אנחנו מציעים לשוק – שרות או מוצר, תמיד יתלוו לתהליך השיווק תפיסות ואמונות. אותן תפיסות (מחשבות ורגשות) טוענות את המסר באנרגיה. לכן המודעות למחשבות שלנו חשובה (גם) בפעילות שיווקית. כאמור אנחנו חיים בתקופה מאוד אנרגטית ותקשורתית. מסרים עוברים כהרף עין דרך טכנולוגיה, אבל לא רק דרכה. התודעה שלנו מעבירה אנרגיה באמצעות הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו על הפעילות השיווקית. הספקנים אומרים שלא רואים מסרים כאלה. אכן הם בלתי נראים, אך מרגישים אותם ומי שלא מבחין במודע, מסרים עוברים דרך תת המודע, זה לא אומר שהם לא קיימים. לכן היו מודעים לתחושות ולמחשבות שתרוצצות לכם בראש בהקשר לפעילות השיווקית. אם תטענו את מסרי השיווק באמונה, מוטיבציה, התרגשות ורצון לעשות טוב, המסרים יגיעו למקומות הנכונים ויעשו את שלהם. אם יהיו לכם ספקות או שתרגישו שזה יקר מידי. אם הראש שלכם יהיה עסוק בדברים אחרים כמו דאגות או מחשבות לא ממוקדות, המסרים השיווקיים יטענו באותה אנרגיה ועשויים להיתקע. לכן אני מדגיש שיש "לנקות את השולחן" לפני שיוצאים למסע שיווקי.
 

לבקש עזרה שיווקית ולשמור האמת האותנטית שלכם

אל תלבשו בגדי שיווק שלא מתאימים לכם. אנשי שיווק יקחו אתכם לשופינג וזה בסדר, אבל הקפידו להשמיע את קולכם. יש כאן מכשלה: עליכם לומר לא למסרים / בגדי שיווק שאינם הולמים אתכם, מצד שני אל תשארו בלא. קבלו את הליווי השיווקי כטריגר שנועד לחשוף את המסר המרכזי שלכם, את מה שיוצא היישר מהלב ושאיתו תרגישו בבית. אם הוא יוצר תחושת פחד של פעם ראשונה זה בסדר. התרגשות ופרפרים בבטן הם מנוע צמיחה נהדר. בחנו את המסרים, את העיצוב, את הכתיבה השיווקית, כוונו את המסר יחד עם משרד הפרסום או חברת הדיגיטל שבחרתם. תנו חופש עבודה מתוך התמסרות ואמונה שמי שעוזר לכם יודע מה הוא עושה.
 
צאו לדרך עם מחשבות טובות, אנחנו כאן אם צריכים עזרה >>

תגובה אחת
  1. פזית

    מקסים. אהבתי

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

dani@dan-go.co.il \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67