לייצר מכירות במדיה חברתית - אפשרי? דני גולן | דנגו -

לייצר מכירות במדיה חברתית – אפשרי?04.03.10

כריס ברוגן, זה שמופיע כאן בסרטון,

 

הוא בלוגר מוביל, בעל חברת יעוץ להצלחה עסקית במדיה חברתית. במהלך הראיון כריס מתאר את אבני הדרך להצלחת השיווק במדיה חברתית.

 

 

השאלה שמטרידה את העולם העסקי שוב צפה כשמדברים על מדיה חברתית:

 

מתי רואים תוצאות והחזר על ההשקעה?

 

הנה אבני הדרך:

 

שלב א' תחילה יש להקשיב לשיח שמתחולל בתחום שמעניין אותנו. אם למשל אתה כירופרקט או מטפל בכאבי גב יש היום כלים לדעת על מה אנשים מדברים. לא באמצעות סקרים. סקרים צריך ליזום ולא בטוח שהם מספקים אינפורמציה כנה על התנהגות הקהל. האזנה לעומת זאת, אפשרית היום באינטרנט ויש כל כך הרבה כלים שמאפשרים לעשות את זה בחינם. טוויטר (כמו שאתם רואים במלבן האוכי הכתום בצד ימין – זהו ויג'יט טוויטר שמראה מה אנשים מצייצים על המילים social media & sales), הרשמה לפורומים, הרשמה לבלוגים כפתורי rss , גוגל אלרט, אבל אם אתם רוצים כלי שירכז לכם את הכל במקום אחד הירשמו ל: http://seesmic.com/
ססמיק נותן לכם אינפורמציה מרוכזת על מסך אחד.

 

תחילה תגדירו את מילות המפתח שמעניינות אתכם כמו למשל "כאבי גב" ואז תקבעו לאיזה פלטפורמות אתם רוצים להאזין אם זה פייסבוק, טוויטר, לינקט אין בלוגים וכו…

 

כל פעם שמשהו יזכיר בתכנים שלו את צמד המילים "כאבי גב" תקבלו התרעה על כך בזמן אמת.

 

כיצד המידע הזה ישרת אתכם?

 

1. תוכלו לקבל מידע על אנשים ששואלים על כאבי גב – תוכלו לענות להם ישירות ולהזמין אותם לטיפול.

2. או למשל חברות שרוצות לפנק את העובדים שלהם במסאג'ים.

3. תקבלו מידע על המתחרים שלכם.

4. תקבלו מידע על הצעות ומכרזים שמפרסמים גופים גדולים כמו קופות חולים ומכונים פרטיים.

 

שלב ב': בנו לעצמכם נוכחות באינטרנט. הכנסו לפייסבוק, טוויטר, לינקט אין, קפה דה מרקר…. אבל זה לא מספיק להיכנס לשם. צריך להיות לכם מסר ברור שהקהל יכול להבין. מה הקהל מבין? משהו שנותנים לו. מה נותנים? הטבות, מידע ערכי, משהו שישפר ויעזור לו.

 

אתם צריכים לעצב לעצמכם את הנוכחות ברשתות החברתיות מבחינה ויזואלית. יש היום דרכים לעצב לעצמכם עמוד טוויטר בקלות. נדבר על זה בפוסטים הבאים.

 

השלב ג': סליחה על החזרה, אבל אתם צריכים ליצור תוכן שיווקי שנותן ערך ממשי לקהל שלכם. ממש כמו שאנחנו מציגים כאן את הססמיק. משהו שיכול לעזור לקהל היעד שלכם באופן מיידי. אתם רוצים להגיב לקהל שקורא עליכם ולבנות איתו מערכת יחסים של אמון. שידעו שיש אנשים מאחורי המסרים שלכם. זוהי גישת השיווק שתוביל בשנים הקרובות.

 

מכירות במדיה חברתית

 

התהליך שתצרו בשלושת השלבים האלה יצור לכם קהילה שמקבלת את המסרים שלכם, מאזינה, מאמינה. מתוכה יווצרו מכירות. תקבלו הרבה פחות פניות ביחס לכמות הפניות שהייתם מקבלים מפרסום קונוונציונאלי. אבל הפניות יהיו ממוקדות והסיכוי שיהפכו למכירות גבוהה יותר.

 

מעבר למכירות תשלטו על המסרים שאנשים מחפשים עליכם בגוגל. לאחר חצי שנת פעילות העמוד הראשון יתמלא בקישורים עם שם המותג שלכם. הנוכחות האינטרנטית הזו תחזק לכם את המותג וגם היא תיצור מכירות.

 

נשמח לשמוע דעתכם על היכולת ליצור מכירות במדיה חברתית. תוכלו למצוא את כפתור התגובות לצג כותרת הפוסט.

 

3 תגובות
  1. מעניין במיוחד ססמיק.. כלי ששווה בדיקה – תודה!

  2. Dani

    מאור, תודה. הססמיק מאפשר להבין לעומק ולקבל אינפורמציה בזמן אמת על כל נושא שאנשים מדברים עליו ברשתות בפייסבוק וטוויטר. בעתיד הם מתכננים להאזין לעוד רשתות. תחשוב על מותגים גדולים שרוצים להאזין לקהל הלקוחות שלהם ולקבל משוב על מוצרים או שרותים. מנהלי מותג יצטרכו לאייש משרה של משהו שמאזין לרשת. ססמיק בודאי יהיה אחד הכלים שישרת את אותם בקרי רשת.
    דני גולן

  3. אכן ססמיק הוא כלי מציון לניטור ובקרה של קמפיין שיווק במדיה חברתית. היכולת לנטר בזמן אמיתי את מה שנאמר במרחבי הרשת, אודות ועל המותג שלך יכול תהיות שווה הרבה.
    כמובן שצריך להעסיק מישהו שיהיה שם ויאזין או יביט ויגיב,
    בכדי שלא נהיה כמו המודעין הרוסי שאוסף המון חומר, אבל לא יודע להפיק ממנו מרגליות.

RSS הרשמו וקבלו עדכון בכל פעם שפוסט חדש יפורסם.

צור קשר

ד.נ. בקעת בית הכרם, ת.ד 167, כמון, מיקוד 20112

dani@dan-go.co.il \\ 074-7035288 \\ 052-3869457

שם:
דוא"ל:
טלפון:

נושא ההודעה:

חזרה למעלה

E-Book: המדריך לבניית רעיון שיווק יצירתי ברשת

67