הצלחת חנות וירטואלית המשלבת מכירות בית

לעיתים קרובות אני פוגש עסקים שהפער בין הפעילות שלהם בשטח לבין הנוכחות האינטרנטית שלהם עצום. בתוך העסק מתרחשת פעילות מרשימה, ישנם תהליכי עבודה, יש מכירות, פעילות שיווק, לקוחות מגיעים מפה לאוזן. לכאורה פעילות משביעת רצון. ברמה האנרגטית העסק יוצר שלוחות שמיטיבות עם הסביבה ורואה ברכה בעמלו. בעליו מרוצים, אבל שואפים ובעלי חזון. האינטואיציה מראה להם את ההזמנות מאחורי ההר. הם מבנים מהו השלב הבא ועושים צעדים בכיוון. הפער הגדול הוא בין הערך שמציעים לבין הצגתו ברשת. מי שנתקל בפעילות ברשת מקבל רושם מוטעה וכאן מתרחשת צרימה חוסמת התקדמות ומקשה.


פרי ספיריט

המפגש שלי עם סטודיו לעיצוב בגדים Free Spirit

פגשתי אותם לפני מספר חודשים, הכרתי את כוחות היצירה של יסמין המעצבת ואת כוחות הדחיפה של אמנון מנהל העסק. עשינו דרך מעמיקה של הבנת המותג, בחירת הדרך להצגתו תוך כדי אין סוף התלבטויות על בחירת הסגנון המתאים. גם כשהייתי בטוח שאני מבין את כיוון העיצוב המתאים ומשוכנע לגביו, יסמין חזרה וחידדה, הסבירה היכן צריך ללטש. משפט אחד שלה זכור לי היטב: "בשלושת גרסאות האתרים הקודמים שהקמנו לפני שהגעת דני, בשלב מסוים נכנעתי כשלא הצליחו להבין את כוונתי ולבסוף ויתרתי". לקחתי את המשפט הזה ברצינות. לא כדי לרצות את הלקוח או מתוך האגו האישי שלי (אולי בעצם קצת), כי אם יותר מתוך ההבנה שלי בשנים האחרונות שחיבור רגשי בין נראות המותג לבעליו הינו חלק ממפתחות ההצלחה בהמשך. אם נסתכל על זה שוב ברמה האנרגטית, התחושה של יסמין והחיבור שלה לסקיצה הסופית של האתר היא שלב מכריע בדרך להצלחה. אני כמובן חוויתי דעתי וכיוונתי מקצועית ורגשית לכיוון שנראה לי מתאים עד שהסכמנו ונחה גם דעתי (גם זה חשוב בתהליכי מיתוג – אני חייב להיות שלם לפחות כמו הלקוח אם לא יותר).

Free Spirit – מותג בגדים לא מפונק

הדרך הייחודית והמאוד יוצאת דופן של פריספיריט היא לרדת לשטח למכירות ביתיות. הזמני את חברותייך למכירה בכל ישוב שתרצי בארץ ופרי ספיריט יגיעו עם מסוף סליקה ותשלום. הקנייה החברתית נוחה יותר מהגעה לחנות. קהל היעד "שבוי" ויש אווירה של "באנו לקנות". הקונספט הזה עובד נפלא כאשר פרי ספיריט מעמיסים את הטנדר בבגדים ומגיעים באמת לכל מקום בארץ ללא פשרות. ההתמדה כאן חשובה ובמהלך הזמן נוצרה רשימת המתנה ארוכה של נשים המבקשות לערוך אצלן מכירה ביתית. כאן החנות האינטרנטית שלנו נכנסת לפעולה – נשים שרכשו ו"טעמו" את Free Spirit סף החשש שלכן לרכוש באינטרנט נמוך בהרבה כי הן כבר מכירות את הבגדים ויודעות שהם איכותיים. המחירים הסבירים יחד עם מבצעים, קופונים והטבות הופכים את הקנייה לכדאית ומיידית. כתבתי בעבר על שילוב בין שיווק OnLine ל OffLine והנה לנו דוגמה נפלאה גם כן.

חווית משתמש פשוטה ותהליך רכישה פשוט ומהיר

בתהליך בניית האתרי כלל עיצוב מעטפת נעימה שמציגה את המוצרים בצורה בולטת ומכובדת. איכות התמונות טובה והן מוצגות לרוב ללא דוגמנית מתוך הצורך להראות את הבגד נטו. גם על זה היה דיון ולבסוף התוצאה שהתקבלה מרשימה. בכניסה לדף המוצר זכוכית המגדלת מציגה את איכות המוצר בתקריב כדי לתת אפשרות חישה מכסימאלית. וזה עובד, הקמנו את האתר לפני חודש וחצי וכמות המכירות הולכת וגדלה. הקמת האתר כללה גם התאמה לסלולר, אתר רספונסיבי,  והוספת שפה אנגלית. לחצתי לכיוון הקמת האתר גם בשפה האנגלית מכיוון שברור לי שהאופק של המותג הוא מכירות גם בחו"ל גם אם הוא לא בשל לכך כיום. כמובן שתכני האתר עברו כתיבה שיווקית וכל הטקסטים נכתבו לאחר חשיבה והתאמה למסר המותג.

0 צפיות0 תגובות