הקמפיין המהפכני של טיפקס ביוטיוב

הקמפיין המופלא של טיפקס "Hunter Shoots a Bear" מורכב משני סרטוני וידאו שזכו, נכון לכתיבת שורות אלה, ליותר מ 16 מיליון צפיות ביוטיוב ויש שבהם בשורה שיווקית.

הסרטון הראשון נותן לצופים את האפשרות לבחור האם הצייד ירה בדב או לאו. נסו ותראו – זהו יופי של משחק שיווק אינטראקטיבי שהמשמעות העיקרית שלו היא שהצופים בסרטון משפיעים על מה שעתיד להתרחש בסרטון הבא:


האם המסר השיווקי של טיפקס עבר?

מהות הקמפיין (הסרטון השני) היא "עזרו לי לשכתב את הסיפור":האם לירות בדב או בכלל לעשות איתו משהו אחר… מה הקשר לטיפקס? מלבד פעולת מחיקה באמצעות טיפקס, שמספקת את הסיבה לשכתוב הסיפור, אין קשר. אבל זה כל היופי: לקחת מוצר ולבנות עליו סיפור לא קשור, ליצור חוויה שיוצאת ממנו ואפילו שוכחת אותו. בפועל, בתת מודע שלנו כולנו יודעים לספר שהקמפיין הזה שייך לטיפקס.

אגב, מי בכלל משתמש בטיפקס היום? למרות זאת, זו דוגמה לחשיפה ויראלית של מוצר שלתחושתי הולך ונכחד.

מגבלת העיסוק בתועלות המוצר או השרות

תוך כדי סיעור מוחות לבניית קמפיין שיווק יצירתי עבור לקוחותינו, תמיד עולה השאלה הבאה:

איך הקמפיין מעביר את המסר של המוצר שלנו ואת הערכים הייחודים שלו?

שימו לב שבאף סרטון בקמפיין של טיפקס לא הוזכרו לרגע הערכים או תועלות השימוש בטיפקס – זה פשוט משעמם! הקהל כבר מכיר את טיפקס ורוצה חוויה רגשית ולא חינוך.

עיסוק בתועלות, תוך כדי מחשבה על קמפיין שיווק יצירתי, יוצר מגבלה מכיוון שהוא חוסם את היכולת לחשוב מחוץ להקשר של המוצר עצמו ולרוב שוכח את קהל היעד.

כל הקטע הוא לדבר על השרות או המוצר בדרך יוצאת דופן או עקיפה שגורמת לקהל להגיב, כבר אמרנו שכל התחרות היא על תשומת לב הקהל.

הפקת וידאו פשוטה ביותר

שימו לב להפקת קמפיין טיפקס. הפשטות שלה מעוררת השראה:

1. אוהל בתוך יער.

2. שני שחקנים

3. שימוש בקישורים פנימיים בתוך סרטון יוטיוב.

בהקשר זה, צפו סרטון סיקור קמפיין טיפקס ושהפקנו כחלק מסיקור קמפיינים מוצלחים ברשתות חברתיות:


מה שעדיין לא ברור לי זה איך הם הוסיפו פלאש לערוץ יוטיוב שלהם ויצרו את החלק העליון של הסרטון. זו כבר כנראה אפשרות שהם רכשו מיוטיוב בתשלום.

קמפיין טיפקס מספק רעיונות שיווקיים לסרטוני הדרכה

יוטיוב מאפשרת היום ליצור קישורים בתוך סרטונים. זו הזדמנות נהדרת ליצור סדרת סרטוני הדרכה שאחד מוביל לשני עם קישור פנימי בתוך הסרטון. אפשר גם לספר סיפור שלם על מוצר או שרות באמצעות קישורים בסרטוני יוטיוב. אבל היזהרו משימוש מעצבן ביכולת הזו. כדאי שפעילות שיווק אפקטיבית תשב על רעיון שיווק יצירתי חכם. בסוף כל כלי המדיה החברתית הם רק פלטפורמה להרמת המסר השיווקי.