כיצד להפיק עדויות לקוחות בוידאו?

אחד מאתגרי השיווק בעידן שלנו הוא לייצר אמינות בקרב קהל היעד.

קשה לשקף אותה בדף אינטרנט כשהזמן המועט שעומד לרשותנו הוא 4 – 8 שניות (אלה השניות שבהן מבקר אקראי מחליט האם להישאר בדף או לצאת).

למרות האתגר, זהו תנאי להמשך תהליך רכישה. דף אינטרנט שלא יוצר אמינות לא ימכור. אמינות אינה השלב היחיד בהנעת המבקר לעבר המטרות שלנו, אך היא אחת מאבני היסוד להשפעה.

יושרה עסקית ואתיקה מקצועית קשה להמציא, או שיש או שאין בעסק שלך. ניתן לברר זאת בעזרת שאלה פשוטה: האם הלקוחות שלכם יוכלו להעיד על היכולת שלכם? להמליץ עליכם בקלות? לספר כיצד סייעתם להם? אם כל התשובות לשאלות האלה הן "כן", בהחלט כדאי ללכת לשלב הבא: צילום עדויות בוידאו.


מכשלות בדרך להפקת עדויות וידאו

עדויות וידאו שמספרות עליכם או על המוצרים שלכם יוצרות אמינות אך לא בכל תנאי. ראיתי סרטוני עדויות שעושים את ההפך, המצולמים נראים כמי שכפו עליהם להעיד "בכוח" לאחר סדנה / קורס או כל חוויה אחרת. הבעיה השנייה היא שלקוחות לא תמיד מעוניינים לחשוף את עצמם ולהרעיף עליכם תשבוחות, גם אם הם מאוד מרוצים מהשרות שלכם. הבעיה השלישית היא שלא נוח לכם לבקש מהם עדויות. זו נראית לכם בקשה מוגזמת מעל ומעבר.

מה עושים כשלא נעים לבקש מלקוחות עדויות?

מתעקשים. מדוע? כי עדויות ערוכות היטב, שמדברות על העסק שלכם מנקודת מבט של מי שכבר חווה הצלחה, שוות פי כמה מכל הסבר מלוטש שתנסו להסביר בעצמכם כמה אתם טובים. מקדם מכירות מספר אחד בעולם שלנו הוא שיווק מפה לאוזן ועדויות וידאו הן המלצה על העסק שלכם מגורם אחר, שכבר ניסה והצליח. אם הוא יספר בצורה ברורה מה חווה עמכם, או כיצד המוצר שלכם עובד, יש סיכוי ש"דלת האמינות" תיפתח בלב המבקר באתר שלכם (ברוב המקרים היא סגורה הרמטית כי הקהל שבע מניסיונות השפעה מתוחכמים ככל שיהיו).

מה צריכה לכלול עדות לקוחות בוידאו?

הדרך לייצר סרטוני עדות על העסק שלכם, עוברת דרך שלב נוסף: נותני העדות צריכים לספר על התהליך, על הקושי ועל הפתרון שלכם. עדיף שההסבר יהיה כמה שיותר מקיף וללא סופרלטיבים שמהללים את שמכם. סופרלטיבים (למשל: "השרות שקיבלתי היה מעולה", "חברה X נחמדים מקצוענים") לא יוצרים אמינות, הם שחוקים ויש לרדת עמוק יותר כדי להבין מה ההבדל האמיתי שעשיתם ללקוח שלכם. אם עדיין אין לכם הצלחות, חכו שיהיו, הן יגיעו, כוונו לשם והן יופיעו. לא כדאי לצאת לצילומים כאשר לקוחות שלכם מתקשים לתת עליכם עדות כנה מכל הלב.

ומה אם הנושא שלכם חסוי ולקוחות בשם אופן לא ירצו להיחשף?

נחזור לרגע להתנגדות של בעלי עסקים רבים לנושא עדויות לקוחות: "הנושא שלנו חסוי והלקוחות לא ירצו לשתף". אם תקבעו זאת מראש הם אכן לא ירצו לשתף, אם תאמינו שזה אפשרי ואף יוציא אתכם יותר טוב ממה שאתם מסוגלים להעלות על הדעת, תבואו לשיחה עמם מוכנים.

בן ואפרת (שמצולמים בסרטון למעלה לצד הלקוחות שלהם), הם מטפלים בזוגיות שפגשתי לפני שנה בערך. הקמנו דף נחיתה עם סרטון וידאו בתוכו. החלטנו לצלם עדויות, אבל איזה זוג ירצה להעיד שעבר ייעוץ זוגי? המבוכה שבחשיפה מרתיעה מאוד. כולנו התעקשנו, בתחילה בן ואפרת חשבו שהזוגות לא יסכימו, וגם אם מישהו מבני הזוג יסכים סביר להניח שבן הזוג השני יתנגד. אבל לא ויתרנו. בן ואפרת בחרו בקפידה 3 זוגות שעברו עמם תהליך עומק והשיבו לחייהם זוגיות ואהבה כנה. כל שלושת הזוגות חשו שבן ואפרת הצילו את הזוגיות שלהם ולא הייתה להם בעיה לשתף ולהיחשף מעומק הלב. יצאנו ליום צילום.

מה תעדנו?

את הסיפורים, את הקשיים, את ההתנגדויות, את חוסר האמונה של אותם זוגות בכך שמישהו יוכל לעזור להם. המיקוד הזה יוצר אמינות כיוון שהוא משקף למבקרים באתר שלכם את ההתנגדויות שלהם ואת דרכי הפתרון. על שולחן העריכה, שלפנו את המשפטים המתאימים לאחר שצילמנו את הסיפור של כל זוג. התסריט דיבר על הקושי, תחילת הטיפול של בן ואפרת, המשך ההתנגדות, תהליך העבודה והתוצאות.

הנה התוצאה: כתבנו תסריט וידאו, 5 שעות בימוי וצילום, 3 זוגות מספרים, בן ואפרת משולבים באמצע ולבסוף יש קריאה לפעולה. הסרטון יושב בתוך דף נחיתה אותנטי ומקדם את הפניות דרכו: http://benefrat.org/LP_relationship2.html

#הפקתסרטוניוידאו #שיווקוידאובאינטרנט

0 צפיות0 תגובות