• דני גולן - Dango

כיצד להתמיד בכתיבת בלוג?

לפני חודשיים בערך פגשתי מנהלת חברה ששאלה מדוע כדאי להקים בלוג חברה, "הרי יש לי כבר אתר אינטרנט", היא אמרה, "והאמת היא שמזמן לא עדכנתי אותו".

זו בדיוק הסיבה! ברוב אתרי אינטרנט אין מקום מתעדכן באופן קבוע והם גם לא יוצרים מערכת יחסים עם קהל היעד. מערכת יחסים היא שם המשחק היום באינטרנט. אם נדמה את תפקיד אתר האינטרנט לחנות, הרי שבלוג הוא איש מכירות שיוצא מהחנות, מעניין את הקהל, מלמד אותו, עוזר לו לפתור בעיות, ודרך אגב מכניס אותו לחנות (לאתר). בלוג הוא איש מכירות אינטליגנטי.

כיצד בלוג יכול לקדם את העסק שלכם?

בלוג יכול לבנות לכל לעסק נוכחות אינטרנטית כיוון שהוא צינור העברת המידע לרשתות חברתיות. אם יש לכם אתר אינטרנט, בלוג משלים אותו ושולח אליו קישורים רלוונטיים. זו דרך מעולה ליצור טרפיק (תנועת מבקרים לאתר שלכם). יש בו אפשרות הוספת תגובה (גם פייסבוק מאפשרת את זה היום כפלגאין לכל אתר), אבל בלוג מאפשר זאת באופן מובנה ולא כתוספת. בלוג זה לא סיפור יקר. תמיד אפשר להתחיל עם תבנית בסיסית חינמית ומשם להתקדם לבלוג מקצועי מעוצב וממותג יותר.

האם בלוג מתאים לכל עסק?

אני מכיר בלוגים משגשגים בתחום הנדל"ן, בלוגים בתחום הבישול, בלוגים שעוסקים בצילום, בלוגים של אמהות, בלוגים בתחום השיווק, בלוגים בתחום האופנה, העיצוב… את הרשימה הזו אפשר להמשיך ואני מבטיח ובכל נושא שנחפש נמצא בלוגים.

10 כללים לכתיבת בלוג פוסטים (מאמרים) מעוררי תגובה

1. ראשית יש לבדוק מה המיקוד של הבלוג ומה האמירה החד משמעית שלו. בבלוגים מוצלחים מייד תבינו מה הערך שתקבלו. כמו בדוגמא של הבלוג הזה – פריזאית

2. כתבו לקהל היעד שלכם באופן מדויק. אם יש לכם כמה קהלי יעד, בחרו את הפלח העיקרי ושגרו את המסר היישר אליו. קהל היעד של הבלוג שלנו הוא חברות ובעלי עסקים שרוצים לבנות נוכחות באינטרנט.

3. כתבו פוסטים בסגנון רשימות טיפים וכללים. פוסט בתחום הנדל"ן הייתי כותב ככה: "10 הכללים לרכישת דירה להשקעה" או פוסט בסגנון: "7 כללי זהב לאיתור נכס נדל"ן מניב".

4. אני מאוד אוהב פוסטים בבלוגים שמסבירים איך לעשות כל מיני דברים, למשל: פוסט שעוסק בסיפורי שחזור מחשבים שקרסו ומסביר איך להימנע מצבים כאלה. הכותרת שלו יכולה להיות: "קריסת המחשבים של בנק לאומי ואיך תוכל אתה להימנע ממנה".

5. לספר סיפור, זה לא שחוק, סיפור טוב, שכתוב טוב כובש את תשומת לב הקורא וגורם לו לרצות לקרא עוד. אילו סיפורים כדאי לספר? זה כבר בסעיף הבא.

6. לספר על מציאות העבודה המקצועית שלכם – ה Reality של החיים המקצועיים בעסק שלכם יכולה לספק לכם ים של נושאים לכתיבה. לספר על מפגשים עם לקוחות, לספר על הצלחות, לספר על תערוכות, לחשוף דילמות ועוד. אל תחששו לשתף, הרי התוכן שלכם בעל ערך לקהל היעד, הוא נועד לעשות רק טוב ולכן הוא יקרב.

7. אתם כותבים בלוג קודם כל עבור עצמכם, סט גודן (איש השיווק האגדי – יהודי כמובן) אמר ואני מאמץ: "קודם קול אתם כותבים עבור עצמכם, זו הדרך המינימאלית שלכם להשתתף בשיח האינטרנטי". הינה הקישור לפוסט וסרטון יוטיוב בו סט מדבר על כתיבת בלוג.

המשמעות של זה היא שהמוטיבציה לכתיבה נובעת מכם ולא מכמות התגובות שתקבלו.

8. מה שמקרב את קהל היעד הוא שיתוף ברגשות / תחושות, ככל שתפתחו והכתיבה תהיה אישית, קהל היעד יתקרב (כמובן שסחטנות רגשית לא תועיל). ספרו מניסיון אישי, אל תהססו לכתוב על הצלחות אבל גם על קשיים ואכזבות. זה כל כך אנושי ויותר מזה מלמד.

9. הטעות הנפוצה של בלוגרים מתחילים היא חוסר התמדה. לא תראו תוצאות אחרי 6 חודשים, זה לוקח זמן, לפחות שנה. כדאי לכתוב פוסטים לפחות אחת לשבועיים. רשימת התפוצה שלכם תיבנה בהתמדה, הפוסטים שלכם ישתפרו והאנרגיה הזו תחזור אליכם. תהפכו לברי סמכא בתחומכם, תקדישו זמן לחשיבה על הכתיבה ואט אט יותר ויותר אנשים יחשפו למסרים שלכם.

10. כתבו על בעלי מקצוע בתחום שלכם, ואפילו תנו להם במה. הם בטוח יגיבו וגם לא יהססו להעביר את הפוסט שלכם הלאה. גם לקוחות ישמחו אם תכתבו עליהם, מי לא רוצה חשיפה עסקית כדי להתקדם לשלב הבא?

למי יש עוד רעיונות כיצד להתמיד בכתיבת בלוג? מוזמנים לשתף.

#בלוגיםמצליחים #הקמתבלוג #בלוגיםבתחוםהנדלן #כתיבתבלוג #בלוגיםשלאמהות #בלוגיםשעוסקיםבצילום #בלוגיםבתחוםהאופנה #בלוגמקצועי #בלוגיםבתחוםהבישול #בלוגעסקי

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מדוע כדאי להקים אתר בוורדפרס?

חכמת ההמון מנצחת גם במקרה של אתרי קוד פתוח (וורדפרס, גו'מלה דרופל…). אף חברת אתרים, בעלת מערכת הקמה וניהול אתרים שפיתחה בעצמה (קוד סגור), לא יכולה להתחרות בקהילה של אלפי מפתחים אשר יחד דוחפים, ללא מוט