• דני גולן - Dango

כתיבה שיווקית יוצרת מכירות

איך זה קורה? כתיבה שיווקית היא אמצעי להפוך את המבקרים באתר לקונים או בשפה האינטרנטית להגדיל את יחס ההמרה.

להפוך מבקרים באתר לקונים זו משימה שחברות ענק מתמודדות איתה בניסיון ללמוד את התנהגות המבקרים: מה גרם להם לעבור מעמוד לעמוד? כמה זמן שהו באותו עמוד? באיזה דף יצאו? מה עיכב אותם ומה גרם להם ללחוץ על כפתור הקנייה?

מה שבטוח הוא שמבנה אתר, התכנים הכתובים בו והעיצוב משפיעים על המבקרים והמטרה היא ליצור בעמודי האתר דבק. דבק שישאיר את המבקר כמה שיותר זמן איתכם, יגרום לו ללחוץ על כפתורי הרגש ויספק סיבה טובה לחזור. התהליך הזה נועד ליצור אמון וביטחון. רק לאחר שנבנה האמון עשויה להתרחש מכירה. אמרה אינטרנטית ידועה מדברת על כך שיש לפגוש את המבקר 7 פעמים בטרם יהפוך ללקוח.

ומה לעשות עד אז? להמשיך ליצור תוכן ולמדוד את ההשפעה שלו. תמיד מפתיע אותנו לגלות את מידת ההשקעה הגדולה בקמת אתר, עיצובו וכתיבת התכנים למול ההשקעה האפסית בלמידת התנהגות המבקרים שבאים במגע עמו. יש כיום כלי בקרה מצוינים לבחינת התנהגות המבקרים האתר שלכם (קישור לעמוד ניתוח אתר) כל שצריך הוא להשתמש בהם ולתקן בהתאם.

תוכן שיווקי נבנה כמו בניין קומות. ממלכת גוגל היא מקור המידע הנגיש והאיכותי ביותר ברשת, מה לעשות? מכיוון שגוגל לא שוכח, נכון להיום, אלא אוגר מידע, סורק ומאנדקס מיליוני דפי אינטרנט, המידע נשמר. אתר שהתכנים בו מתווספים ומתעדכנים, מוערך יותר על ידי גוגל ו"צועד" במעלה תוצאות החיפוש. המשמעות פשוטה: התמדה בכתיבת תוכן שיווקי בשילוב מילות מפתח (קישור לפוסט מתאים) תקדם את האתר שלכם. כל שתצטרכו הוא להתחייב לתהליך ולהשקיע זמן.

פרסו כמה שיותר רשתות כדי שיגיעו כמה שיותר דגים. האינטרנט הוא אוקיינוס המידע והדגים בו רבים. מי שישכיל לטוות רשת מידע שקשורה לרשת נוספת ולעוד אחת… יצליח להכניס אליו לרשת יותר דגים. זו הסיבה שהכתיבה השיווקית שלכם צריכה לבוא לידי ביטוי בכמה שיותר פלטפורמות תקשורת באינטרנט: רשתות חברתיות (Facebook, My Space Linled in, Café TheMarker, Twitter) אתרי שיתוף (YouTube, Slideshare, Flicker), יש כאלה עשרות והן ממשיכות לצוץ ללא הרף. כולן חינמיות, מה שעולה כסף הוא הזמן שדרוש כדי ליצור בהן מידע רלוונטי ללקוחות הפוט נציונאליים שלכם.

ואיפה גוגל בתוך עולם הרשתות החברתיות או Web 2.0? גוגל עדיין לא סורק את כל תוכני הגולשים ברשתות חברתיות, תכני וידאו או סרטוני פלאש, אך מקורות יודעי דבר מדווחים שטובי המוחות עובדים על זה תוך כדי שאתם קוראים שורות אלה. מה עושים עם כל זה? בונים נוכחות אינטרנטית מחזקת תדמית ויוצרת מותג. התדמית הזו לא נמחקת ולכן יש לבנות אותה בתבונה. זו לא עוד מדיה פרסומית שנעלמת כאשר אתם מפסיקים לשלם. המידע נשמר על שרתי גוגל במשך שנים.

שימו לעצמכם מטרה להניע את המבקר באתר לפעולה בכל עמוד תוכן שאתם יוצרים. מה המשמעות של הנעה לפעולה? אתם רוצים לגרום למבקר לקרוא עוד, להתנסות בשרות חינמי, ללחוץ על קישור מסקרן, לצפות בסרטון, להוריד קובץ, להקליד את שמו והמייל שלו, להחליט לרכוש מוצר או שרות, לענות על סקר… מכיוון שגוגל יודע להגיע לכל דף באתר בהתאם לתוכן שבו (בהנחה שהתוכן בנוי היטב במינון מתאים של מילות מפתח), יש להקפיד על מנגנון הנעה לפעולה בכל דפי האתר ולא רק בדף הבית.

כיצד מניעים את הלקוח לפעולה? בכל פגישת אפיון אתר אינטרנט עם לקוחותינו אנחנו נוהגים להציג שאלה קצת מוזרה: "מה אתה מוכן לתת לקוח שלך ללא תשלום? תן לי הצעה שללקוח שלך יהיה קשה לסרב לה." הצעה זו יוצרת הנעה לפעולה. תן ללקוח משהו בתמורה להשארת פרטים, מענה על סקר, יצירת קשר…

תנו למבקרים באתר סיבה טובה לחזור לאתר שלכם. תוכן שיווקי איכותי הוא כמו רעיון שנדבק (מתוך הספר "ככה זה נדבק" של האחים צ'יפ הית' & דן הית'), כדאי שיהיו כמה שיותר מתוך ששת המרכיבים של מסר שנדבק: פשוט בלתי צפוי מוחשי אמין רגשי סיפורי מרכיב נוסף והכרחי לעוגת המסר השיווקי שלכם הוא תוכן רלוונטי למבקר, מידע שימושי שיכול להקל עליו, לעזור לו לדחוף אותו קדימה. אתם המומחים, בעלי המקצוע, אל תפחדו לשתף בסודות המקצועיים שלכם. אפקט "שלח לחמך" עובד באינטרנט ובגדול.

מעורבות המבקרים – המפתח לשיווק אינטרנט. תנו להם סיבה לדבר עליכם. רעיון עם הקשר לגולשים, משהו שיגרום להם תחושה של שותפות ומעורבות. משהו שיוצר תחושת ערך עצמי. הפלטפורמה למשחק צריכה להיות אתר האינטרנט או הבלוג שלכם או הפיסבוק או סדרת סרטוני הוידאו שתפיקו או… תחליטו אתם. אם תתנו להם משהו מעניין לשחק בו הם שלכם והם גם יעזרו לכם ליצור תוכן ללא תמורה נוספת מצידכם.

השאירו פרטים כאן ונסייע לכם לחשוב על מסר שיווקי מניע לפעולה

#כתיבהשיווקית

0 צפיות0 תגובות