• דני גולן - Dango

ללמוד מקמפיין השיווק של איקאה וליישם בעסק שלכם

קמפיין שיווק באינטרנט – שלוש מילים מרתיעות.

בטח זה עולה מלא כסף, בטח צריך להשקיע המון זמן, בטח צריך להיחשף…

אלה המחשבות הראשונות שצצות לבעלי עסקים וחברות שאני פוגש. הם אמנם רוצים לבנות נוכחות באינטרנט שבשורה התחתונה תייצר לידים, אבל המחיר כבד מידי.

לא, לא המחיר בשקלים – מחיר התעוזה.

המפתח לקמפיין שיווק אפקטיבי באינטרנט הוא רעיון שיווקי פשוט וחכם.

כך למשל קמפיין איקאה בפייסבוק יצר באזזז מרשים ובסופו של דבר קידם מכירות:

לקראת השקת חנות חדשה בשבדיה מנהל החנות החליט להעלות לפרופיל הפייסבוק שלו 12 תמונות של חדרים מעוצבים בשלל מוצרי איקאה. ואז הכריז על תחרות: כל מי שיתייג את שמו על הפריט יזכה בו והמוצר ישלח אליו הביתה ללא תשלום.

תוך זמן קצר כל הפריטים ב- 12 התמונות תויגו והקהל בפייסבוק ביקש שאיקאה תעלה עוד תמונות. פשטות הקמפיין השיווקי מדהימה: קטלוג אינטראקטיבי, שחברי פייסבוק מוסיפים לו את שמם ובתמורה זוכים במוצרים. אלפי חברים סיפרו לחבריהם במה זכו והזמינו אחרים לנסות ולזכות גם כן. החנות החדשה קיבלה חשיפה אדירה וכמות הכניסות לאתר החברה הגיע לשיא, הינה הסרטון


איך ליישם את הרעיון השיווקי הזה בעסק קטן ובינוני?

לפני חודש בערך הצעתי למכללה לצלם כיתת לימוד ריקה מתלמידים להעלות אותה לפייסבוק (ממש כמו שאיקאה עשו) ולהציע לתלמידי המכללה לתייג את שמות חבריהם על הכיסאות הריקים. אבל לא סתם חברים, אלא חברים שיירשמו ללימודים באותה מכללה.

מה יקבלו בתמורה? כל חבר שנרשם למכללה בעקבות התיוג יזכה בהנחה של 20% בדמי הלימוד והתלמיד שתייג אותו יזכה גם הוא ב 25% הנחה. תלמיד המכללה שיתייג 4 חברים יוכל לקבל זיכוי מלא על כל דמי הלימוד שכבר שולמו! (והמכללה כמובן, זוכה ב-4 תלמידים חדשים…)

אפשר לסכם את הרעיון השיווקי כך: הכוח עובר לתלמידי המכללה שמחלקים הנחות לחברים וזוכים בעצמם בזיכוי על דמי הלימוד.

מה יצא מהרעיון ? כלום ! בסוף המכללה התקפלה.

כבר אמרתי שנדרשת תעוזה?

מי המכללה הראשונה שתקפוץ על הרעיון?

אם מדגדג לכם לייצר רעיון יצירתי לקמפיין שיווקי במדיה חברתית,

השאירו תגובה למטה או צרו קשר ונחזור אליכם עם רעיונות.

ועד אז, צפו בסרטון שהפקנו באיקאה ומסקר את הקמפיין:

#קמפייןשיווקאיקאהבפייסבוק #רעיוןשיווקילקמפייןשיווק #שיווקבפייסבוק

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

שיווק במדיה חברתית – תרומות לסרטן הערמונית

פעמים רבות בפגישות עם לקוחות, אני שומע מהם: "איזה תוכן שיווקי אפשר ליצור ברשתות חברתיות כשמדובר על טיפול בחרדה? על תרגום? על תרופות בבית מרקחת? על מכירת נדל"ן ועוד…זה בטח לא יעניין את קהל היעד שלי?" א