• דני גולן - Dango

מצבי תודעה שיווקית מזמני לקוחות באינטרנט

בשנה האחרונה זה קרה פעמיים בלבד: הקמנו אתר יוצא דופן עבור לקוח שלנו, חווית משתמש באמת בלתי רגילה. עברנו את כל התהליך כמו בספרים: אפיון אתר, בדיקת מתחרים, כתיבה שיווקית, עיצוב, הגדרת המרות, דפי נחיתה, רעיון שיווקי מוביל, ו…. בחודשים הראשונים הייתה אכזבה מכמות הפניות דרך האתר. האתר עלה לאוויר ולמרות שהתחלנו בתהליך פרסום ממומן בגוגל ויצרנו טראפיק של 1000 מבקרים בחודש, הפניות בוששו לבוא.

small bird dango

איפה החסימה? מדוע לא הגיעו פניות?

דבר אחד לא בדקנו עד הסוף – כמה הלקוח שלנו בשל לקבל את הפניות מהרשת ולהפוך אותם ללקוחות חדשים. הוא היה בכל השלבים בתהליך ההקמה, אבל כאשר האתר עלה נוצרה ציפייה שמהר מאוד הפכה לאכזבה. האכזבה הזו יצרה פקק. בנוסף, בשיחה עם מנכ"ל החברה הבננו שהוא תולה את מיעוט הפניות במסרים שכתבנו באתר ובמסר האישי שעיצבנו ושאינו מושך (לדעתו) את הקהל היעד המתאים לחברה. בסוף השיחה עמו ציינתי בפניו את ה state of mine  הבעייתי שהוא יוצר ושלדעתי מונע את הגעת הקהל המתאים לאתר. לאור מיעוט הפניות השהנו את מסע הפרסום בגוגל adwords למשך 10 ימים על מנת לחשוב על דרכי פעולה אחרות ולהבין היכן אנו מפספסים. היינו משוכנעים שהמסרים באתר מדוייקים ומתאימים בדיוק לאנרגיה שתמשוך את קהל היעד. ומה קרה ב 10 הימים הבאים בהם קמפיין הפרסום לא היה פעיל?

ההפתעה הגדולה וההוכחה!

בתום 10 הימים, קיבלתי טלפון מאותו מנכ"ל. "לא תאמין מה קרה" הוא אמר, "בימים האחרונים היו פניות נהדרות דרך האתר, פניות שלא היו במשך כל התקופה שהאתר באוויר ודווקא ללא קידום. איך אתה מסביר את זה?" הוא שאל. כל כך חיכיתי שירים לי להנחתה והנה זה קורה. השבתי לו: "אני יודע שאתה לא מאמין בזה אבל מה שקרה הוא ששיחררת. לא ציפית לפניות ודווקא אז הכי טובות הגיעו". להוויה שלנו, למצב התודעה, יש יכולת השפעה יוצאת דופן על מה שקורה במציאות שלנו ועל הפעילות השיווקית – עסקית. יש קשר ישיר בין משיכת לקוחות וכסף למצב התודעתי של בעל/ת העסק. התחושה הרגשית שלנו מזמנת או חוסמת הגעת לקוחות. התחושה הרגשית קובעת את מצב התודעה ובהתאם לכך את הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו ואת ההגדרה העצמית. אם למדבר במונחים של אנרגיה, יש מצבי תודעה בהם אנחנו פתוחים לקבלה ומצבים בהם אנחנו סגורים או סגורים חלקית. זה לא אומר שצריך להפחית מהפעילות השיווקית במציאות הפיסית שלנו. האתר צריך להיות מדוייק ומזמן לקוחות לפי התדר של העסק והאנשים הפועלים בו. צריכה להיות חווית משתמש מושכת פנימה לצד קמפיין שיווק באינטרנט (פייסבוק, יוטיוב, גוגל אדוורדס, ניוזלטר, רעיון שיווקי, כתיבה שיווקית, דפי נחיתה…), צריך להיות מדוייק להפליא. אבל המציאות הפיסית בעידן שלנו היא לא כל התמונה השיווקית. היא אולי חמישים אחוז.

מצב התודעה השיווקית שלנו כבעלי עסקים

לאור הניסיון הזה ועוד רבים אחרים, התחלנו לזהות את המצב התודעתי של עצמנו ושל הלקוחות שאיתם אנו עובדים. לא תמיד ישנה פתיחות מצד אנשים לדבר על המצב התודעתי שלהם, הם רוצים שתביא להם תוצאות מהאינטרנט. חלק מהם רוצים שתוריד להם את ה"קוף השיווקי" מהכתף ותטפל בו. מה למדנו הוא שאם הם לא איתנו, אם האנרגיה הכנה שלהם, הרצון האמיתי כבעלי עסק לא נמצא שם הסיכוי להצליח בשיווק באינטרנט קלוש. לכן חלק משמעותי מהקמפיינים השיווקיים שלנו מלווים במיקוד תודעה ויצירת הוויה פתוחה לקבלה. נשמע בולשיט רוחיני? אם לא תנסו לא תדעו.

הנה מכתב תודה מאחת הלקוחות שעוברת עמנו תהליך תודעתי מרתק ומרגש.

#חוויתמשתמש #כתיבהשיווקית #שיווקבאינטרנט #שיווקואנרגיה