ספרון טיפים לשיווק בטוויטר

הבלוגוספירה לא מפסיקה לדבר על טוויטר ואותנו מעניין כיצד שיווק בטוויטר יכול לתרום לקשר חם עם לקוחות.

בנתיים החלטנו לאסוף טיפים ותובנות שלנו לשיווק בטוויטר. העמוד הזה יבנה בהדרגה יחד איתכם.

אתם מוזמנים להוסיף, לעדכן, להעיר באמצעות תגובות… אנחנו יוצאים לדרך.

שיווק בטוויטר
טוויטר
twitter_bird_big
icon_d

מיתוג הפרופיל שלכם בטוויטר

טיפ 1: עיצוב ויזואלי. הצעד הראשון בשיווק טוויטר הוא עיצוב. חשוב לדאוג שדף הבית של הטוויטר שלכם יהיה ממותג ויזואלית בהתאם לצבעי המותג שלכם ולמסרים הויזואליים. טוויטר מאפשר עיצוב למסגרת דף הבית שלכם. תוכנה מקצועית לעיצוב דף הבית של הטוויטר שלכם תמצאו כאן.

טיפ 2: לא לשכוח לחשוף את הפעילות שלכם במדיה חברתית – בעת מיתוג דף הבית שלכם בטוויטר, הציגו איקונים נוספים של הרשתות החברתיות הנוספות בהם אתם פועלים. עוקבי הטוויטר שלכם ישמחו לפגוש אתכם גם במקומות נוספים.

טיפ 3: תמונת פרופיל ושם – הציגו תמונת פרופיל אישית. משתמשי טוויטר מגיבים טוב יותר לפרופיל עם תמונה של אדם.הכניסו שם אמיתי שלכם.

יצירת קהילת עוקבים

טיפ 4: אל תאספו עוקבי "ספאם" – כמו בכל רשת חברתית אתם רוצים ליצור קהילה שמאזינה לציוצים שלכם בטוויטר. הכי קל זה ללכת לרשימות עם המון עוקבים, וללחוץ בטירוף על כפתור ה-"עקוב" ולקוות, בצדק, שאחוז מסויים יחזור ויעקוב אחריכם. אבל אין לכך ערך שיווקי אמיתי, כיוון שזה איסוף אקראי ורוב הסיכויים שהוא לא יתעניין בנושא שאתם מנסים לקדם.

טיפ 5: איסוף עוקבים ערכיים – זהו את הקהילות הרלוונטיות לעסק שלך. זהו את מובילי דעת הקהל בעסק או במגזר שלך. לכו לפרופילים שלהם ברשתות החברתיות ובחרו לכם שם חלק מהעוקבים שלהם. כך תתקרבו לקהילה שבאמת מענינת אתכם.

טיפ 6: בדיקת פרופיל העוקב – לפני שאתם לוחצים על כפתור ה"עקוב" המפתה, גשו לפרופיל של האיש, בחנו את אתר האינטרנט שלו, את הפרופיל שלו ואת הפעילות שלו ברשת. כך תוכלו להחליט אם הוא ישרת את מטרותיכם כעוקב ערכי.

טיפ 7: בדיקת פעילות בטוויטר, גשו לדף הבית ובדקו את סדרת הציוצים אחרונים של האדם, או החברה וראה אם יש שם דברי ערך או גיבובי סרק שלא ישרתו אותכם.

שגרת העבודה של שיווק בטוויטר

טיפ 8: גיבוי – הידעתם שטוויטר מאפשר לצפות רק ב 3200 הציוצים האחרונים שלכם. גבו את כל הציוצים שלכם. בכתובת הבאה http://backupmytweets.com/

טיפ 9: התמידו בפעילות – זה די ברור שכדי לשווק בטוויטר צריך לייצר תוכן ערכי באופן מתמיד. אם לא תיצרו תוכן לא יעקבו אחריכם.

טיפ 10: התוכן השיווקי שלכם – אל תגזימו הדחיפה שלו לקהל תרחיקו את העוקבים. ברור שאתם רוצים לחשוף אותו לקהילת העוקבים שלכם בטוויטר, אבל במינון נכון. התמהיל האמריקאי מדבר על 10% ציוצי תוכן שיווקי וכל השאר תוכן ערכי נוסף שגיליתם ושעשוי לעניין את העוקבים שלכם בטוויטר.

טיפ 11: ציוצי סרק – אל תציצו על כל שטות, זה לא ממש מעניין ויוביל בסופו של יום לעייפות העוקבים שלכם. אפשר לפרסם פה ושם הגיג או מחשבה, אבל לא להגזים.

טיפ 12: followfriday – זהו המינוח של טוויטר למעקב אחרי מישהו מומלץ. בארה"ב זהו אירוע שמתרחש כל יום שישי, בו המציצים ממליצים על האיש שלדעתם כדאי לעקוב אחריו. ניתן לצרף לפני את המינוח שאתם מחפשים ואולי תמצאו מובילים חדשים לעקוב אחריהם.

טיפ 13: ReTweet (ריטוויט) – או ציוץ חוזר על ציוץ של חבריכם, הינה דרך לעזור להם ולהביע את הערכתך לפרסום שלהם. כדאי להתמיד גם בזה.

טיפ 14: קרדיט – תנו קרדיט למי שציץ ראשון את הנושא. כך תשחקו משחק הוגן ותקבלו גם אתם קרדיט על ציוצים ערכיים.

טיפ 15: תדירות – טוויטר הוא כמו נהר זורם. לא כל אחד נחשף להכל כל הזמן, ולכן מותר לצייץ מספר פעמים ביום אודות אותו נושא, אך לא להפריז.

טיפ 16: מתן בעת הרישום – תנו לעוקבים שלכם משהו כאשר פרגנו והחליטו לעקוב אחריכם. זה יכול להיות טיפ יומי, אתר מוצלח, או לינק מועיל.

טיפ 17: מילות חיפוש – אם חשוב לכם שהיצוצים שלכם יפלו על אוזנים קשובות ולא סתם יעלמו בטויטוספיירה, שזרו בהם מילות חיפוש שישרתו אתכם. כך שהמחפש יוכל למוצאן.

טיפ 18: האשטאג, hastag # – הסימן שבא לפני מינוח חיפוש. כל מונח שיקבל לפניו #, יכלל בחיפוש הכולל את ה והמינוח. כלומר ניתן ליצור כך חיפושים ממוקדים לנושא, אישיות או אירוע.

טיפ 19: – שימוש ב # – אם יש לכם אירוע ותבקשו מכל מי שהשתתף בו או ישתתף בו להכניס את ה#  ואחריו את השם שנתתם לאירוע, תקבלו זרם ממוקד של ציוצים המקושרים לאירוע שלכם.

טיפ 20: אוטומיזציה של מעקב – אם אתם משתמשים בשרות אוטומטי שעוקב אחרי כל מי שעוקב אחריכם, מדי פעם כנסו לרישמת המעקב שלכם, וערכו בה ביאור של כל המיותר. כלומר כל נעקב שלא נראה לכם שמתאים לזרם שלכם.

טיפ 21: חיפוש שאלות – על ידי הצבת שאלה בחיפוש של טווייטר, תוכלו למצוא אנשים שמחפשים פתרון. זה נראה עניין של מה בכך, אך לא! נתן לדמות זאת למבעוף המזל"ט, כאשר כל ציוץ בתחום שמעניין אתכם – נחשף בפניכם ומאפשר לכם להגיב אליו.

טיפ 22: שאלו שאלות – אחת הדרכים הטובות לעורר עניין וליצור שיח, היא על ידי הצבת שאלה, או תהייה לקהל שלכם. ברוב המקרים ניתן לצפות לתגובה.

טיפ 23: לוקאליזציה של הציוצים – אחת הדרכים למקד את השימוש בטוויטר היא על ידי שימוש במנוע החיפוש של טוויטר, http://search.twitter.com/advanced, בו ניתן לחפש באופן ממוקד כולל חיתוך לפי :אנשים, מילים, מיקום, גישה, זמן ועוד. ניתן לדלות ערך רב ממיקוד החיפוש ומציאת הציוצים שבאמת מענינים אותכם. (בארץ עדיין אין לכך את החשיבות הרבה שיש בחו"ל, בגלל מיעוט משתמשים יחסי וגודל המדינה).

טיפ 24: כנות – ציצו רק בכנות, אל תהיו מזוייפים או מתנשאים.

טיפ 25: חלקו ערך עם הגולשים – ציצו על דברים בעלי ערך כמו-לינקים מועילים, טיפים, שגרת עבודה, עצות וכו, אל תציצו על מה שתה החתול שלכם או מה אתם עושים, אלא אם כן זה ממש מעניין.

טיפ 26: שיגרת כתיבה – חישבו על כל מילה, כיתבו אותה, קיראו מה שכתבתם, חישבו שוב ורק אז פרסמו את הציוץ.

טיפ 27: הצטרפו לדיון – כאשר מתקיים דיון בנושא שמעניין אתכם, או שיש לכם מה לתרום בו – הצטרפו אליו ותרמו מהידע שלכם.

טיפ 28: תדירות הציוצים – ניתן לצייץ מספר פעמים ביום, טוויטר אינו כמו דוא"ל, ולכן לא כולם קוראים את כל מה שכתבתם כל הזמן. ולכן מותר לצייץ את אותו נושא פעמיים או יותר. שימו לב לא להתיש או לגרום לספאם של הנושא.

טיפ 29: מועד הציוצים – נמצא שהרבה אנשים מבצעים הפסקות בעבודתם סביב שעה העגולה, ולכן ציוץ סמוך לשעות עגולות יכול להגדיל את נראות הציוצים שלכם.

טיפ 30: מועדפים בטוויטר – לכל משתמש יש בפרופיל שלו אפשרות לשמור "מועדפים"/Favorites, כאשר אתם מוצאים מישהו שמעניין אתכם, חפשו ב"מועדפים" שלו, תופתעו לגלות שם לינקים מועילים.

טיפ 31: שמירת חיפושים שלכם – ביצעתם חיפוש שהניב תוצאות חשובות – ניתן לשמור אותו לשימוש עתידי.על ידי לחיצה על הכפתר –      save this search.

טיפ 32: בלוג – וטוויטר – ניתן לחבר בין הבלו שלכם וחשבון הטוויטר שלכם,נסו את הכלי הזה – http://twitterfeed.com

טיפ 33: בלוג וורדפרס וטוויטר – למשתמשי וורדפרס ניתן להשתמש ב- twittertool.

טיפ 34: חישבו לפני הלחיצה  – כתבתם משהו- יפה, רגע לפני הלחיצה על tweet – זכרו: למילים יש כוח אל תעשו בהן שימוש לרעה.

טיפ 35: בחירת שם משתמש – שם משתמש ארוך מוריד לכם תווים מסך כל 140 שיש לכל ציוץ, קחו זאת בחשבון בעת בחירתו.

טיפ 36: לינקים בציוץ – ציוץ שמכיל בתוכו לינק מועיל יותר ונצפה יותר.

טיפ 37: לינקים מקוצרים בציוץ – בעת החדרת לינק, קצרו אותו באחד מעשרות שירותי הקיצור ברשת.

טיפ 38: טוויטר ופייסבוק – הוסיפו לפייסבוק אפליקציית טוויטר – http://apps.facebook.com/twitter , ולאחר ההתקנה הוסיפו את חשבון הטוויטר שלכם לאפליקציה, שימוש לב אם אתם מציצים הרבה זה יכול להעמיס על דף הפייסבוק שלכם.

טיפ 39: קישור לאתר שלכם- יש לכם אתר או בלוג? חשוב להכניס קישור אליו בפרטי הפרופיל שלכם, זה מגביר את האמינות ומוסיף טראפיק אל אתר הבית שלכם.

טיפ 40: נימוס בטוויטר 1- ישנם הרבה כללי נימוס בטוויטר, ראשית נהוג לעקוב אחרי מי שעוקב אחריך, יש לשים לב לעוקבי ספאם.

טיפ 41: נימוס בטוויטר 2 – מי שמרטווט – RT אותך, גמול לו בתודה בהודעה אישית – DM

טיפ 42: נימוס בטוויטר 3 – מי שמרטווט אותך, ניתן לגמול לו ב ff#, כלומר “Follow Friday”, לתת לעוקבים שלך המלצה (בימי שישי), שהאדם הזה ראוי למעקב.

טיפ 43: נימוס בטוויטר 4 – מי שעוקב אחריך – שלח לו הודעת תודה.

טיפ 44: נימוס בטוויטר 5 – מי שעוקב אחריך – ניתן לשלוח לעוקבים שלך צ'ופר קטן, בדמות לינק מועיל.

טיפ 45: נימוס בטוויטר 6 – תן קרדיט למי שמפרסם ידיעה או לינק.

#שיווקבטוויטר

0 צפיות0 תגובות