• דני גולן - Dango

פתיחת בלוג: עוד מסמר בארון המתים של אתר האינטרנט

במה עדיף להשקיע את תקציב השיווק? הקמת אתר אינטרנט או פתיחת בלוג?

עידן המדיה החברתית ישאיר את האתרים מאחור ועולם הבלוגים יפרח. בלוג יהפוך לפלטפורמת שיווק מרכזית של עסקים וחברות כיוון שבלוג בהגדרתו מדבר עם הקהל – הדיבור הזה הוא המהות של מדיה חברתית. אתרי אינטרנט, לעומת זאת, שייכים לשיווק המסורתי שמשדר לכיוון אחד ולא באמת מקשיב לקהל.

מדוע פתיחת בלוג כל כל חשובה היום? בעידן הרשתות החברתיות, צרכנים משמיעים את קולם, מגיבים לבלוגים ולערוצים חברתיים נוספים ברשת. כולם מדברים על כולם. הכל שקוף. אתרי אינטרנט בהגדרתם נתפסים כמקדמי מכירות לעומת בלוגים מקצועיים או חברתיים.

זוכרים את Dell's Hell– חודש קריסת המנייה של חברת Dell (ענקית החומרה המפורסמת בלפטופים שלה) ? זה קרה ב 2005 לאחר שאחד הבלוגרים התלונן על תקלות חומרה בלפטופ שרכש מ Dell. החברה בחרה להתעלם וקהילת הבלוגרים בארה"ב רעמה. תוך ימים ספורים התלונות על Dell קפצו לכותרות כל העיתונים בארה"ב. מנכ"ל Dell הודיע שלא יגיב לבלוגרים. קהילת הבלוגים השיבה מלחמה והמדיה החברתית עשתה את שלה. המכירות של Dell החלו לרדת. תוך זמן קצר גם קרסה המנייה. ב 2009 Dell כבר עלתה על העגלה. פתיחת בלוג כבר הייתה הכרחית. בלוג שמגיב לקהל מדבר על חידושים ויוצר קשר אמיתי – מקשיב, מגיב, רגיש לצרכנים.

אם לסכם את עניין Dell: החברה זלזלה, התעלמה ולבסוף התפכחה בעקבות הבנת מדיה חברתית והחליטה על פתיחת בלוג.

אני מנוי לבלוג של סט גודן (Seth Godin) שנחשב אלוהי השיווק בארה"ב. שימו לב לפרדוקס בדבריו בסרטון הקצר בצד: אם אתם בעלי בלוג אל תצפו לתגובות. פשוט כתבו. האנרגיה הזו תחזור אליכם. זו בעצם הצטרפותכם למדיה חברתית, כך אתם מצטרפים לשיחה. כמובן שאתם צריכים לדבר לעניין בבלוג שלכם אחרת לא יעקבו אחריכם. פתיחת בלוג היא התחייבות לעדכן מידע באופן שוטף, להאזין לרשת, לחפש חידושים וליצור אינטראקציה אמיתית כדי ליצור רשת חברים אמיתית ואיכותית.



ואו נסכם בטבלה 12 יתרונות פתיחת בלוג למול חסרונות הקמת אתר אינטרנט


פתיחת בלוג, למה כן !

הקמת אתר, למה לא !

1. יש אפשרות להשאיר תגובות בבלוג

אין אפשרות להשאיר תגובות באתר

2. בלוג משתף גולשים ולא דוחף מכירות לפנים

אתר אינטרנט בהגדרתו דוחף מכירות

3. בלוג לא נגד מכירות הוא רק עושה את זה בעדינות ותוך כדי אינטראקציה ושיח עם הלקוח

אתר אינטרנט תמיד ייתפס מכירתי. הוא חד כיווני ולא באמת בא להקשיב למבקרים בו.

4. פתיחת בלוג זולה יותר מאתר ואפילו חינמית

אתר אינטרנט יקר יותר ותמיד דורש פיתוח

5. מאחורי מערכת הניהול של בלוג ישנה קהילת מפתחים שדוחפת את פיתוח הבלוגים קדימה כל הזמן

מערכת הניהול של אתר אינטרנט תהיה בהכרח דלה יותר כיוון שהיא לא נשענת על חוכמת ההמון.

6. עם פתיחת בלוג אתם מתחייבים לעדכן אותו וכך גורמים לו לחיות.

אתר אינטרנט אתם לא מחויבים לעדכן, כך דינו נחרץ – מוות איטי.

7. גוגל סורק בלוגים טוב יותר כי הם נחשבים מדיה חברתית שמתעדכנת הרבה יותר.

יהיה לכם קשה יותר לקדם אתר מאשר בלוג כיוון שגוגל פחות מחשיב אותם.

8. הסיכוי שבלוגים יסגרו קטן – הם חלק מקהילת ענק שתומכת ומפתחת כל הזמן וגם פחות תלויה כלכלית בלקוחות.

חברת אתרים גדולה ככל שתהיה יכולה להיקלע לקשיים להסגר והאתר שלכם עשוי ליפול יחד איתה.

9. פתיחת בלוג מאפשרת לכם גמישות בעדכון חומרי הבלוג

רוב מערכות הניהול של אתרי האינטרנט שאני מכיר מאוד לא גמישות ובלתי נוחות לתפעול

10. בלוג מדבר עם פלטפורמות נוספות של מדיה חברתית כמו טוויטר, פייסבוק ועוד… כך שאפשר להפיץ תוכן ממנו ואליו ישירות מערוצי מדיה חברתית אלה.

אתר אינטרנט לא מפיץ ולא ממש מדבר עם ערוצי מדיה חברתית.

11. בלוג נושא סקסאפיל אינטרנטי חדשני

אתרי אינטרנט נחשבים מיושנים

12. בלוג מייצר אצל הלקוח אמינות ותחושת אחריות

אתר אינטרנט תמיד יחשב מטעם משהו

קדימה בוני אתרים התחילו לסקול באבנים… מוזמנים להגיב.

קדימה בוני אתרים התחילו לסקול באבנים…

מוזמנים להגיב.

#בלוג #בנייתבלוג #הקמתבלוג #פתיחתבלוג #מדיהחברתית #בלוגרים

0 צפיות0 תגובות