שדרוג אתר ושמירה על מיקומים בגוגל

אחד מהיתרונות הבודדים של אתרים ותיקים מאוד הוא החסד שגוגל שומר להם במיקומי תוצאות החיפוש. אני פוגש המון בעלי עסקים וחברות שמחזיקים באתרים כאלה. מדובר בד"כ באתרים מיושנים שאינם מותאמים למובייל. האינטרנט זז מהר, קהל היעד מתרגל לחווית משתמש מרשימה וכדי לקבל פנייה או לייצר מכירות יש צורך לחדש את הנוכחות באינטרנט שלנו אחת לשנה או שנתיים מכסימום. אבל יש כאן קונפליקט כי גוגל מבקש להציג לקהל אתרים יציבים, שהדומיין או ה URL שאחריו לא משתנים אחת לכמה חודשים. המשיכו לקרוא מיד נחזור לצילום המסך שמופיע כאן למטה.

הפניות 301 - דנגו

אתרים ותיקים ומיושנים שתפסו מיקומים גבוהים בגוגל

הבעיה בולטת כאשר יש לכם אתר ישן שנמצא בתהליך קידום והצליח להגיע לעמוד הראשון בגוגל עם מילות מפתח חשובות. במקרה כזה אתם מצליחים להביא קהל ממוקד לאתר דרך גוגל, אבל המפגש עם האתר שלכם מאכזב ובהתאם לכך כמות הפניות. אתם יכולים לשפץ את האתר הקיים וכך לא תפגעו בכתובות URL שגוגל סרק. אבל אם מערכת הניהול שלכם ישנה ואתם לא כל כך רוצים לעבוד יותר עם מי שבנה לכם את האתר?

הבעיה בהחלפת מערכת ניהול האתר

נניח שאין מילוט והחלטתם להחליף אתר ומערכת ניהול, במקרה כזה גוגל יסרוק את דפי האתר חדשים וכתובות URL חדשות ויבין שמדובר באתר חדש.  כלומר כל עבודת הקידום שעשיתם תרד לטמיון. מה עושים?

שמירה על ותק האתר בגוגל באמצעות ממשק הפניות 301

הממשק שצילמנו למעלה Quick 301 Rediredts מאפשר להציג לגוגל את הקישורים הישנים עם הפנייה לקישורים החדשים שמערכת הניהול החדשה מייצרת. אם האתר שלכם מקודם וחשוב לכם לשמור על המיקומים בגוגל למרות החלפת לערכת הניהול וחידוש האתר, עליכם להכין רשימה של כל הביטויים שחשוב לכם לשמור על המיקום שלהם. השלב השני הוא העתקת כל התכנים מהאתר ישן לחדש. השלב השלישי הוא התקנת הממשק שאתם רואים כאן למטה (הממשק עובד ב wordpress, אבל יש ממשקים דומים במערכות קוד פתוח נוספות). השלב הרביעי הוא הכנת רשימה של הקישורים הישנים מהאתר הישן והפנייה של כל אחד מהם לקישורים המתאימים באתר החדש.

מה גוגל יבין?

האתר החדש יעלה, כל הקישורים הישנים שמופיעים בגוגל עדיין יופיעו בשבועות הראשונים עד שגוגל יסרוק את כל תכני האתר החדש ואת ה URL שלהם. לחיצה על הקישורים הישנים תראה תפנה לאתר החדש דרך הממשק ההפניות שהראינו. הניסיון שלנו מלמד כי 95% ממיקומי באתר בגוגל לא שיתנו אם תבצעו בדיוק מה שכתבנו. עשינו זאת לאחרונה עם שני אתרים מאוד גדולים שהיו מקודמים בהמון ביטויי מפתי בעמוד הראשון. מדובר באתרים עם מאות מאמרים. זו הייתה עבודה מאוד סזיפית להעביר את כל התכנים, אבל המאמץ השתלם.

ומה אם אתם רוצים להחליף דומיין (שם אתר מחדש לישן כלומר כל ה URL משתנה)

לאחרונה ביצענו מיתוג מחדש ושינינו את שם העסק מ web-traffic ל Dango. גם הדומיין השתנה והיה חשש שמיקומי האתר הוותיק שלנו בגוגל ישתנו ולא נוכל לשמור על הקישורים בעמוד הראשון. ביצענו בדיוק את אותו תהליך (ראו דוגמה בצילום המסך למעלה) ובשבועות הראשונים הייתה נפילה במיקומי האתר תוצאות החיפוש של גוגל (כמות הטראפיק בהתאם). חודש וחצי לאחר מכן חזרנו לעמוד הראשון וביותר מילות מפתח. מרגע שהאתר חזר לעמוד הראשון כמות הפניות גדלה וכל יום אנו מקבלים 5- 6 פניות דרך האתר.

המסקנה היא: אל תהססו לחדש את האתר שלכם ולהתאימו לעידן שסלולרי, המקומי גוגל ישמרו, אם תפעלו לפי ההוראות. בהצלחה!

קראו עוד על תהליך אפיון אתר

#אפיוןאתריםבאינטרנט #הפניות301 #קידוםאתרים

0 צפיות0 תגובות