• דני גולן - Dango

10 רעיונות לשיווק סלולארי יצירתי באמצעות קוד QR

QR – הקוד המרובע (Quick Response) שמפוזר על מודעות בעיתונים, מוצרי צריכה, כרטיסי ביקור ושלטי חוצות, כבר הפך ידיד מוכר ולמעשה מאפשר נגישות מיידית לתוכן באינטרנט.

איזה תוכן תוכלו להנגיש לקהל היעד שלכם באמצעות קוד Qr?

אתרים רגילים שהכרנו עד היום, אתרי סלולר, דפי נחיתה, בלוגים, רשתות חברתיות… בקיצור – כל מה שיש לו כתובת URL ונמצא ברשת אבל גם הודעות טקסט ב SMS.

מה להציע למי שסורק קוד QR ?

מנועי יצירת QR

מכיוון שכולנו מסתובבים עם הסמארטפונים ומי שלא בעוד שנה יסתובב עם אחד, כל האתגר הוא ליצור קוד שיגיש לקהל שסורק אותו הפתעה נעימה. הפתעה כזו יכולה להיותהטבה משמעותית: קופון הנחה (לא 10% הנחה – יותר),

סרטון וידאו הדרכה,

מוצר חינם – מתנה,

ספר דיגיטאלי בחינם,

השתתפות בתחרות חווייתית,

משחק ייחודי,

ארוחה זוגית… מה שתגידו, עדיף עם הקשר לתחום שלכם ושיהיה give away אמיתי.

אם תפנו את הקוד לדף סתמי באתר האינטרנט שלכם תאכזבו!

לפני מספר ימים הייתי בקופת חולים כללית עם הבן שלי ותוך כדי המתנה לרופא ראיתי את מודעה עם הדמות של חמודי יוצאת מתוך קוד QR. ומה קרה כשסרקתי את הקוד? הגעתי לאתר המאכזב של הכללית אפילו לא לאתר סלולארי נוח לגלישה שמציע ערך כל שהוא לממתינים בתור.

10 רעיונות שיווק עם קוד QR משולבים בקמפיינים יצירתיים:

1. חייבת להיות הגדרה למטרת הקמפיין: יצירת לידים, הגדלת רשימת תפוצה, הגדלת כמות הכניסות לדף נחיתה / בלוג אתר, חשיפה לסרטון וידאו..

2. כדאי שהקוד יפגוש את הלקוח סמוך לנקודת המכירה, שם הוא בשל לרכישה ועם תהיה הצעה שיווקית מעניינת שמזמינה לסריקה – יש סיכוי לרכישה

3. אפשר לפזר את הקוד במקומות מפתיעים (לאו דווקא ליד נקודות מכירה) וליצור סקרנות שתעורר רצון לסריקה כמו בקמפיין QR הבא של אל סם

4. חובה לבצע מעקב אחר כמות הסריקות. אתם רוצים לדעת כמה אנשים סרקו את הקוד כדי למדוד את אפקטיביות המקפיין. לצורך כך חברו את הקישור שאליו מפנה קוד QR לגוגל אנליטיקס

5. אפשרות לאסוף את הפרטים של מי שסרק את הקוד ולקבל את הנייד שלו. איך? לאחר הסריקה מציגים הודעה "שלח/י הודעת SMS למספר הבא וקבל/י הנחה של 50% ברכישת המוצר / שרות".

6. אם בעסק שלכם יש לקוחות ממתינים בתור, הציגו להם את הקוד באזור ההמתנה ותנו לסורקים סרטוני וידאו בתחום שלכם, הנחות, מבצעים, הטבות, מידע חיוני על שימוש במוצר ועוד.

7. מכיוון שאין מגבלה לכמות הקודים שתוכלו ליצור, תוכלו להצמיד קוד לכל מוצר ולהביא את הסורקים לדף מתאים בתוך האתר שלכם. כדאי שזה יהיה אתר אינטרנט סלולארי.

8. השיא יכול להיות אפשרות הרכישה באמצעות הקוד מחוץ לחנות שימו לב לקמפיין הבא שהתרחש בקוריאה:


9. מקמו קוד QR במקומות יוצאי דופן כמו למשל על ביקיני כחלק מחסות על מוצר. צפו בפרטים על הקמפיין

10. אפילו ספרים, קטלוגים, חוברות הופכים לאינטראקטיביים כאשר מוסיפים להם קוד QR ומציעים הרחבות של סרטוני וידאו עם הקשר מתאים.

קראו על עוד רעיונות שיווק במדיה חברתית ועל כתיבה שיווקית.

#QRcode #שיווקבסלולר

3 צפיות0 תגובות