3 מדרגות בחווית משתמש UX- User Experience

מדרגה ראשונה – כללי בסיס

השיח הנרחב על חווית משתמש לרוב נסוב על הצורך בעיצוב מעורר השראה, על נוחות השימוש והניווט, על תוכן איכותי וקופירייטינג, ניתוח התנהגות הגולש במסכים שנים מדסק טופ, דרך טאבלט ועד מסכים סלולרים. כל זה כדי להגדיל אחוזי ההמרה, לשפר מכירות ובסופו של דבר לכבוש את תשומת ליבו של הקהל. זה השלב הראשון והוא הכרחי. אבל מעבר לו ישנן עוד שתי מדרגות משמעותיות ואחת מהן קצת סותרת את השנייה.


לבנות את הקן - חווית משתמש - דנגו

המדרגה השנייה – נשענת על יכולת לתקשר עם קהל היעד ולקבל ממנו פידבק

בכנס חווית משתמש שהופק באמצע יוני ע"י uxi (כנס מקצועי ומרשים ביותר), אבי איצקוביץ' דיבר על כך שחיישנים בטלפון הסלולרי שלנו מפיקים מידע על פעילותנו במשך היום ובהתאם לכך מאפשרים ליצור חווית משתמש אפקטיבית לפי מיקומנו, מצבנו במשך היום ובאמצעות למידת הרגלים שלנו. עכשיו בטח עולה אצלכם החשש מחדירה לפרטיות. פשוט הניחו שיש אנשים שירצו לספק מידע כזה כדי לקבל חווית אינטראקטיבית מותאמת לצרכים שלהם. לא משנה אם אתם מתנגדים לזה או לא, היכולת ללמוד ולנטר את התנהגות קהל היעד שלנו כדי להגיש לו תוכן מותאם לצרכים שלו היא מפתח לבניית נאמנות לקוח.

המדרגה השלישית – מנצח תזמורת כמאפיין ממשק משתמש

באותו כנס, מנצח התזמורת איתי טלגם דיבר על ההקבלה בין מאפיין ממשק משתמש לבין מנצח תזמורת.  אין כללים מוגדרים להנעת נגנים בתזמורת, כפי שתראו בסרטון לכל מנצח יש סגנון משלו. כך גם באינטרנט, היכולת להניע אנשים וליצור חווית משתמש תלויה באדם שמתכנן את אותה חווית ובאנרגיה שהוא מביא. אין כאן כללים ברורים, ליתר דיוק יש כללים ובקורסים של חווית משתמש מלמדים אותם, אבל מאפיין חווית משתמש צריך להיות הראשון שישבור אותם. מדוע? כי הכללים שהתאימו בעבר לא בטוח שיתאימו בעתיד ובנוסף, קהל היעד משתנה כל הזמן. אם כך, אמת המידה היחידה היא האינטואיציה שלנו בעבודת האפיון בדיקת התוצר שלה בשטח (כיצד מגיב הקהל).


מאפיין חווית משתמש ואינטואיציה

מאפייני חווית משתמש הם מנהיגים שצריכים קודם כל לעבוד עם אינטואיציה, לפעמים הם מאוהבים בעצמם או במוצר שלהם (דוגמת סטיב ג'ובס) שלא עניין אותו מי קהל היעד ומה הוא צריך. את גו'בס הובילו אינטואיציה, חוש אסתטי ומעט הבנה טכנולוגית. התכונות האישיות האלה, בנוסף לאישיות המורכבת והקשה לסביבה, יצורו חווית משתמש אולטימטיבית ואת סטנדרט ה iphone עם מסכי המגע – מהפכה עולמית. אינטואיציה נשענת על תחושה בסיסית משהו פנימי שמאפיין חווית משתמש חייב להרגיש. הסוד החמקמק הוא שאסור לתת לרעשים החיצוניים להפריע לקולות הפנימיים להוביל.

יש כאן שתי גישות – אחת אומרת להקשיב לקהל היעד והשנייה לאינטואיציה בלבד (כי הקהל לא באמת יודע מה טוב לו). האמת כנראה נמצאת איפה שהו באמצע בין שתי הגישות.

דעתכם?

#חוויתמשתמש

0 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול