• דני גולן - Dango

Live steam e-commerce - מכירה און ליין תוך כדי שידור לייב

עודכן ב: אפר 8

נחשפתי לרעיון הזה בפודקאסט הנפלא "עושים טכנולוגיה" עם יובל דרור ומייד חשבתי כיצד ליישם את התופעה הזו ששוטפת את סין, כאן בארץ עבור לקוחות שלי שמוכרים מוצרים און ליין בחנויות שהקמנו להם ואנחנו מקדמים בפייסבוק, אינסטגרם וגוגל.


הרעיון של מכירת מוצרים און ליין תוך כדי שידור חי לא חדש - זהו סוג של "ערוץ הקניות בטלויזיה" - הצופים יושבים באופן פסיבי וצופים בפזנטור שמציג מוצר/ים ותועלות ומשדל אותם לרכוש - ממש נלוז. לצופים אין דרך נוחה לרכוש באמת או לדבר עם המוכר ומעבר לכך, תמיד עורר בי גועל לצפות באיש מכירות און ליין. ערוצי הטלווזיה האלה לא המריאו וקהל קטן אכן רוכש בהם. איפה הקהל התרגל לרכוש? באתרי און ליין.


רכישה מחנויות און ליין גם היא לא חדשה וכולנו יודעים שהואצה מאוד בתקופת הקורונה, אך גם בה יש אלמנטים לא נוחים ופסיבים: הרוכש בחנות און ליין בדרך כלל נמצא לבד, אין איש מכירות שעוזר לו לקבל החלטה. נכון שאנחנו לא אוהבים אנשי מכירות שדוחפים לנו מוצרים, אבל כשאנחנו נכנסים לחנות פיסית תמיד נמצא איש מכירות שיתווך לנו את תהליך הרכישה. איש המכירות הזה, במידה והוא הגון (במקרה הטוב), ינסה להתאים לנו מוצר שאנחנו צריכים, אך ברוב הפעמים הוא נמצא בקונפליקט מובנה מולנו כאשר יש לו אינטרס למכור על חשבון מה שאנחנו באמת צריכים או רוצים. אז איפה החידוש במכירה און ליין תוך כדי שידור לייב? הרי מדובר באותו איש מכירות שמת למכור לנו רק שהפעם הוא עושה את זה דרך רשתות חברתיות בשילוב עם אתר האון ליין שלו.


החידוש ב Live steam e-commerce הוא שאיש המכירות עובר לרשתות החברתיות ומשדר לנו בלייב מפגש עם המוצר / שרות. יש אינטראקציה אמיתית עם איש המכירות, אפשר לשאול אותו, לאמת אותו עם דילמות או ספקות. התופעה הזו שוטפת את סין בשנתיים האחרונות ומובילה בכך ענקית למסחר און ליין - עליבאבא.

העולם מכיר את עליבאבא כפלטפורמת מכירה עסקים לעסקים (B2B) או כדרך להזמין מוצרים בכמויות ובסיטונאות. עליבאבא פתוחה לרכישה און ליין רק בסין וכלפי שאר העולם היא משמשמת כפלטפורמה ליצירת קשרים בין סוחרים בצורה בין לאומית. אם מעניין אתכם לפתוח חנות בעליבאבא ולמכור מוצרים לכל העולם בכמויות אני מפנה אתכם לקראבלה - שרות שיאפשר לכם למכור בכל העולם


בסרטון למעלה ניתן לצפות בהצצה למכירה און ליין תוך כדי שידור לייב בתוך הפלטפורמה של עליבאבא. עליבאבא הוסיפה לאחרונה לאפליקציה שלה את האפשרות הזו והזוג הסיני שבסרטון מציג חנות נעליים אמריקאית שמונגשת לקהל הסיני לרכישה און ליין תוך כדי שידור לייב. אלפים צופים בסרטון והמוכרת מנהלת איתם דיאלוג תוך כדי הצגת המוצרים. המכורת שואלת את הצופות למשל, באיזה מידה הן? והן עונות לה באופן מיידי. תהליך המכירה כולל מעורבות משמעותית עם קהל הצופות. במקביל דוגמנית מציגה את המוצרים. המוכרת מבקשת מהצופות לצלם מסך עם המוצר בו הן מעוניינות בתמורה לקופון הנחה של 10 דולר. תוך דקות נמכרות 500 זוגות נעליים והמותג מגיע לאלפי סיניות מהופנטות.


טוב, אנחנו לא סינים ובארץ זה לא ילך!

שימו לב לפרזנצוטר הצעיר הזה שמוכר קוסמטיקה ואיפור בשידורי לייב. התופעה הזו הפכה צעירים סינים רבים לפרזנטורים:

ומה עם הקהל הישראלי?

נכון, אנחנו צריכים לעשות התאמות, הקהל הישראלי קטן בהרבה, ציני, חכם, מתחכם ולא אוהב שמוכרים לו...

ויחד עם זאת יש כמה עקרונות שאנחנו הולכים ליישם ולבדוק מול הלקוחות בליווי מכירה און ליין בשידור חי:

  1. השידור יבצוע בפייסבוק לייב ובחנות אינטרנטית מבקביל - וויקס (מערכת בניית האתרים שאיתה אנו עובדים), עדיין לא פיתחו את היכולת הזו - מאמין שבקרוב הם יעבדו על זה.

  2. השידור יבוסס על מתן ערך והסבר כיצד המוצר יכול להועיל לקהל שלנו ואיך משתמשים בו.

  3. נציע מבצע ייחודי ואתרקטיבי תוך כדי השידור שיופיע באתר שלנו ויהיה מוכן אך ורק בזמן השידור.

  4. ניצור חוויה קלילה מצד אחד, מצד שני ממוקדת, מכובדת ומקצועית.

  5. נבחר להציג מוצר אחד עם הוריאציות שלו כדי לא הציף את הקהל בעודף אינפורמציה.

  6. נשיק את האירוע שבועיים לפני, ניצור סביבו עניין כדי לגרום לקהל להרשם אליו ולקבל התרעות.

  7. נפיץ פוסטים אורגניים וממומנים כדי לחשוף את אירוע הלייב לקהל רחב.

  8. נחשוף את האירוע באתר המכירות של הלקוח שלנו.

  9. נפיץ ניוזלטר לקהל הקיים ונספר על האירוע.

  10. נקבוע מועד קבוע לשידוריי לייב (יום ושעה) כדי להרגיל את הקהל וליצור ציפייה.

  11. בכל שידור נתמקד בנושא אחר ונקפיד לתת ערך.

  12. נמצא פזנטור/ית מתאימים - עדיף מתוך העסק כדי שהשידור יהיה כמה שיותר אותנטי.

  13. השידור לא ימשך יותר מ 30 - 40 דקות.


יש לנו עדיין אתגר - לייצר את שידור הלייב בתוך פלטפורמה אחת המשלבת שידור לייב מכוון למכירה. במערכת Wix, שאנחנו מאוד אוהבים, ניתן לצאת לשידור לייב בוידאו אך, לא בצורה ממוקדת למכירה כפי שעליבאבא עשו, אך אנו בטוחים שהחברה תפתח פיתרון לכך במהרה בימנו.


מזמינים אתכם לצאת לדרך ולהוביל את שידורי הלייב למכירה און ליין ואם אתם מכירים מותגים שכבר עושים זאת בארץ נשמח שתכתבו לנו בתגובות.

13 צפיות0 תגובות