top of page

תובנות על חיבורי חומרוח

גלה/י את השלב שלך במסע הגיבור?

כאשר נכספתי לתבנית מסע הגיבור בעקבות הכרותי עם ד"ר אבי גורן-בר, יזם ומפתח התוכן של בית הספר לאימון יונגיאני, אימצתי את החוכמה הזו ככלי להבנת מסע הנשמה בגוף החומר.


לא עברתי את ההכשרה של בית הספר לאימון יונגיאני או הכשרה אחרת בהקשר למסע הגיבור, אך השעות הרבות בהן ישבתי ליד אבי גורן בר, בתפקיד איש השיווק שלו, בעודו מלמד, סייעו לי להבין חלקים מהחוכמה הייחודית הזו. ההבנה שלי במסע הגיבור שטחית, אך היא מהדהדת לי כאמת יוקדת ואני משתמש בה כדי לסייע לאנשים שאני מלווה להבין היכן הם נמצאים בתהליך מסע הגיבור שלהם.

המון נכתב על מסע הגיבור שפיתח ג'וזף קמפבל בעקבות ספרו הגיבור בעל 1000 הפנים שכתב ב 1949 ועל כן ישנן חלוקת רבות לשלבי מסע הגיבור, אך אני אוהב את החלוקה בת 12 השלבים בהתאם לשעות בשעון אנלוגי.


קבלו אנימציה מהממת המתארת את שלבי מסע הגיבור בצורה כל כך יצירתית ומוחשית:


היכולת להתבונן על עצמנו כגיבורים במסע חיינו מפיח רוח במפרשים ואפילו נותן משמעות לקיום. יש סיבה להתמודדות שלנו, שלב בחיינו מוביל לשלב הבא ונסמך על השלב הקודם. אנחנו מבינים שהחיים הם תהליך לימוד הדרגתי וכדאי לסיים כל שלב על הצד הטוב ביותר משום ששלב שלא סיימנו עד הסוף, נצטרף לחזור לתקן אותו בגלגול חיים נוסף (תיקונים). לעיתים אנו "נתקעים" בשלב מסויים ומסרבים להתקדם, בדרך כלל מתוך פחד ולפעמים מדלגים משלב לשלב בקלילות.


לאור התאור שלי, בדוק/י באיזה שלב הנך נמצא/ת במסע הגיבור שלך בשלב החיים הזה:

האתגר המרכזי של מסע הגיבור הוא התגברות על פחד ולמידה או רכישת יכולת חדשה בעקבות התגברות על פחד שמאתגר אותנו מאוד. כאשר מתגברים על פחד הוא מפסיק להעסיק את החיים שלנו ושייך לחלק עבר של המסע. לצד התגברות על פחד ישנן מיומנויות נוספות שרוכשים תוך כדי מסע הגיבור:

הקשבה לקול פנימי מתוך נאמנות עצמית,

התמדה,

התאוששות לאחר משבר,

תעוזה,

רכישת יכולות חדשות,

איזון, החזרה לסביבה,

ועוד...


לאורך החיים אנחנו יוצאים לכמות גדולה של מסעות גיבור גם אם אנו לא מודעים לכך. כבר משלב הלידה מתחיל במסע הנשמה בגוף חומר - לידה מאתגרת מצביעה על נשמה מפותחת שלוקחת על עצמה קושי בגיל כל כך צעיר ויודעת בתוכה שקושי וחיכוך עם החיים מלמד ומפתח אותה בצורה מיטבית. לעומת זאת נשמה שבוחרת לצאת לאוויר העולם על מי מנוחות, ללא סיבוכים יתכן שכבר למדה את שיעור הסיבוך בלידה ותחווה אתגרים אחרים בהמשך חייה או שאין לה מספיק ביטחון וניסיון לעבור אתגרים מסוג זה בגיל צעיר כל כך. כמובן שכל מקרה לגופו ואני מציג הכללות - המטרה שלי להצביע הסיבות העמוקות לתהליכי מסע הגיבור.


אנו עוברים מסעות גיבור בילדות, בנערות, בהיותנו צעירים ומבוגרים, כל אחד וכל אחת בהתאם לתסריט החיים עליו חתמנו במישורי הבריאה לפני שבאנו לגוף.


מאחל לכן ולכם מסע גיבור מפתח ומלמד ככל האפשר 🙏

246 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page