top of page

תובנות על חיבורי חומרוח

המימד הרביעי ודחיסת הזמן

שמתם לב שהזמן מתקצר?

מה שלקח לפני 10 שנים הרבה זמן היום מצריך הרבה פחות. אנו מתקרבים לנקודה בה עבר, הווה ועתיד יתאחדו לנקודה אחת - הרגע הזה, ההווה בו כל הזמנים מתרחשים יחד. זהו סימן שאנו מתקדמים לעבר המימד הרביעי המכונה גם מימד הזמן.


מצד שני, זמן הוא אשליה כי אין עבר, הווה ועתיד, הכל מתרחש ברגע הזה. קשה לנו לתפוס את זה כי אנחנו יכולים להזכר באירועים שהתרחשו אתמול ולחשוב או לדמיין את העתיד. מה שהתרחש בעבר מאוד ברור לנו. את העתיד אנחנו יכולים לדמיין. אבל אנחנו לא באמת יכולים לאחוז בעבר או לנוע בזמן כדי לחוות אותו שוב פיזית. כנ"ל לגבי העתיד - אנחנו לא יכולים פיזית לנוע לעבר העתיד.


אנחנו כן יכולים לאחוז בהווה

הווה מתרחש כל רגע ורגע, לכן הוא כל כך חשוב. כל הבחירות שלנו נעשות בהווה ומשפיעות על הרגעים הבאים של ההווה וגם על העבר. כן כן, באמצעות הבחירות שלנו בהווה אנו לא אותם אנשים שהיינו בעבר ולכן גם הוא משתנה.


מבחינה כרונולוגית תופעת הזמן שנדחס תראה כך:

נרגיש את שנת 2023 כאילו נמשכת 6.5 חודשים.

שנת 2024 כאילו נמשכת 6 חודשים.

שנת 2025 כאילו נמשכת 5.5 חודשים.

שנת 2034 תרגיש כמו חודש ימים בלבד!!!!


הנה קישור לסרטון המלא מהטיקטוק שמסביר על התהליך:



מבחינה פיזית נרגיש שהזמן עובר מהר אבל הגוף שלנו לא יזדקן יותר לאט. כלומר הגופים שלנו יחיו יותר זמן. תוחלת החיים הממוצעת כיום בישראל באפריל 2023 היא כמעט 83 שנה. כבר היום מדובר על כך שנולדו ילדים בכדור הארץ שיחיו עד גיל 130 שנה!


דחיסת הזמן מצביעה על כך שהאנושות מתקדמת בקצב מואץ לעבר התפתחות תודעתית שחושפת אותנו למימדים גבוהים יותר מהמימד השלישי (החומרי) בו אנו חיים. אנו מתקרבים למימד הרביעי בו נוכל לחוות את עצמנו, דרך התודעה (לא בגוף הפיזי) באופן מלא בכל הזמנים. נוכל לטייל בכל חוויה של עבר הווה ועתיד ולנוע בזמן קדימה ואחורה. זו לא תהיה חוויה ליניארית, טורית, שלב אחר שלב, אלא רב מימדית בה אנחנו חווים את עצמנו בעת והעונה אחת בכל הזמנים.


קשה לנו לדמיין רעיונות שעוד לא התרחשו במציאות הפיזית שלנו, אבל בל נשכח שעד לפני 25 שנה

לא חלמנו על כך שנוכל לדבר בטלפון הנייד שלנו כמעט עם כל אדם שנמצא בצד השני של הגלובוס.


מהפכות מתרחשות מהר וכדאי להתמסר לקצב השינוי ולהפסיק לחפש את המנוחה והנחלה כי אחד מחוקי הבריאה הוא ששינוי.


ולגבי המימד הרביעי, הנה כמה ממאפיניו:


112 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page