top of page

תובנות על חיבורי חומרוח

כיצד יראו ערי העתיד בעוד כמה מאות שנים - על בסיס תקשורי תודעת העל

עודכן: 18 ביוני 2023

תמיד סיקרן אותי העתיד, כיצד הוא יראה בהיבטים השונים של חיינו:

איזה אקלים ישרור בכדור הארץ?

באילו בתים נחייה?

כיצד תראה הכלכלה?

מה יהיה מצב האנרגיה? עוד ועוד שאלות.

השאלות הללו הביאו אותי לקריאת ספרים של חוקרי עתידים (חקר עתידים הינו תחום מדעי מתפתח מאוד באוניב' ברחבי העולם) כמו פרופ' דוד פסיג, ד"ר רועי צזנה, פרופ' יובל נח הררי, ד"ר ריי קורצווריל האגדי ועוד... אחת המסקנות מהעיון בתכנים של העתידנים האלה היא שאנחנו רגילים לחשוב בצורה ליניארית - שלב אחר שלב ובנוסף לכך, קשה לנו להבחין בשיניים שמתרחשים מול עיניינו כשהם נמשכים לאורך זמן. וכך יום אחד מופיע האינטרנט שמשנה את חיינו, האייפון, הגלגל, האש... כל שינוי הוא סוג של קפיצה בהתפתחות האנושית. ככל שמתקדם הזמן ההתפתחות שלנו הופכת מליניארית לאקפונננציאלית (מעריכית). כלומר קצב ההתפתחויות התודעתיות והטכנולוגיות מואץ במכפלות ולכן קשה מאוד לצפות את העתיד על מסך התפתחות ליניארית.


הסרטון שלהלן מתאר את התפתחות הטכנולוגיה מנקודת מבטו של ריי קורצוויל עד שנת 2100. קורצוויל הוא חוקר עתידים ענק (86% מהתחזיות שלו התממשו עד היום):

עדיף לדעת את מגמות העתיד מראש כי מי שמוכן מוגן מעבר למעקב אחר העתידנים שציינתי חיפשתי הצלבות למקורות מידע על בסיס תקשורים שלאורך השנים האחרונות מציגים לנו מגמות מרתקות בהתפתחות האנושות הרבה מעבר למה שבני אנוש שחיים כאן בחומר מסוגלים לדעת. ועם זאת, אף אחד לא יודע כיצד יראה העתיד וכידוע הנבואה ניתנה לשוטים, אך עדיף להתכונן ולדעת או להעריך לאן פנינו מועדות, מאשר לגלות יום בהיר אחד שיורד גשם ואין לנו מטריה.


בבריאה ישנם כוחות המתווים כיוון

אנחנו (בני האדם) יוצרים את המציאות שלנו וחווים אותה, אך לפוטנציאל שלה יש כיוון. כוחות בריאתיים מכוונים אותנו לעבר כיוון שאמור להתממש ובתוכו יש לנו בחירה וגמישות מסוימת כיצד לממש ומתי. מכאן הפרדוקס הידוע: הכל צפוי והרשות נתונה. הכיוון שהצגתי בסרטון שעלה השבוע לטיקטוק (ראו מעלה), קיבל מבול של השמצות וכעסים על עצם העובדה שהעזתי להעלות נקודת מבט על "כיצד יראו ערי העתיד", על ההתחממות הגלובלית, על כך שאני הוזה. את התוכן שהצגתי למדתי ואני מלמד בקורס תודעת העל שתיקשר זאב אבירז. כמו תמיד בדקתי כיצד התוכן מהדהדר בתוכי ויש בי ידיעה פנימית שהוא מדוייק ולכן חשוב שאנשים יכירו אותו. לא קל לקבל תגובות שליליות ואני מנסה להבין לעומק מהיכן הן נובעות (לא אכנס לזה כאן), יחד עם זאת, אני עומד מאחורי כל מה שאמרתי ובטוח שישנו רוב דומם שהקשיב לתכנים ונשתלו בו זרעי מחשבה חדשים שיתכן ויתממשו בעתיד.


ובהזדמנות זו, קצת שיווק, ב 26.6.23, ימי שני בשעה 11:00 - 12:30 אפתח קורס תודעת העל ברמת אביב ג', ת"א:


65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page