top of page

תובנות על חיבורי חומרוח

מערכות אמונה מגבילות יוצרות קונפליקט פנימי בתוך האדם ומשבשות את הזרימה האנרגטית

המציאות מזמנת לנו אתגרים שלפעמים יוצרים קונפליקטים פנימיים שאנחנו לא מודעים אליהם. קונפליקט פנימי יכול ליצור מערכת אמונה שמגבירה את הקופליקט ומכיוון שהאנרגיה הזו חייבת לצאת היא יכולה לבוא לידי ביטוי כחרדה, התפרצויות רגשיות, מחלות ובעוד כל מיני צרות...

מערכות אמונה הרבה פעמים נוצרות בעקבות אירוע קשה שחווינו וקשה היה לנו לעכל אותו רגשית ושכלית. בסרטון שלהלן הצגתי שתי דוגמאות של קונפליטקים פנימיים - ילד שנמצא בקונפליקט כשלא רוצה ללמוד בבית ספר: בעייני עצמו הוא נחשב "לא טוב בלימודים" אך מאמין שאם יפסיק ללכת לבית ספר יאבד קשר עם חבריו. הדימוי העצמי שלו נפגע והוא חש את הקונפליקט בעוצמה - החשש מדחייה של קבוצה השווים (החברים) מול חוסר הרצון הפנימי להשיקיע בלימודים. הקונפליקט יוצא על פני השטח כחרדה שנראית לא קשורה לקונפליקט.


תופעת החרדה לכאורה נראית לא קשורה למקרה של בית הספר ורק כאשר בררנו מה מטריד את הילד מבפנים וטיפלנו בקונפליקט החרדה נעלמה כלא היתה. תהליך הבירור הפנימי לא תמיד קל משום הרבים מהילדים מסתירים את הקונפליקט, מעדיפים להדחיק את הנקודה המכאיבה. חשיפת הקונפליקט ומערכת האמונה המגבילה שהוא יוצר הינם חלק מעבודה עם עולם הסיבות הגבוה - לכל תופעה נפגשית או גופנית יש סיבה ועל פני השטח קשה לזהות אותה.


רק באמצעות חקירה פנימית וזיהוי על מה יושב הקונפליקט הפנימי של הנשמה ניתן לעלות על סיבת העומק ולטפל בה. נפש האדם זקוקה למצב של הלימה וזרימה: רגש, שכל ורצון "שגרים יחד בשלום", ללא קונפליקטים פנימיים. אם מתחילות "מריבות" - שאינן מטופלות ומודחקות לאורך זמן, צצות בעיות. חשוב לזכור שבהכל ניתן לטפל וסיכויי ההצלחה תלויים ברצון של האדם לטפל ולחוות ריפוי.


הדוגמה השנייה בתוך הסרטון.

הצטרפו אלי למסע למידה ופיתוח מודעות אישית ותודעתית. דני גולן - ייעוץ אישי וקורס תודעת העל


אל תסתובבו עם קונפליקטים פנימיים, מעבר לכל התופעות שתארתי זה גם לא עושה טוב לעור הפנים 😉

29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page