top of page

תובנות על חיבורי חומרוח

כיצד נוצר דיכאון ברמה האנרגטית?

המון אנשים סובלים מדיכאון, במיוחד בתקופה שלנו וחשוב לי להסביר כיצד ומדוע מתרחש השיבוש הזה ברמה האנרגטית. חוסר איזון אנרגטי, במקרה של דיכאון, יוצר עצירה בהתפתחות נשמתית ומהווה פתח כניסה לאינטיליגנציה החשוכה. האינטליגנציה החשוכה הינה אנרגיה שנועדה לעצור התפתחות בבריאה וארחיב עליה בפוסט נפרד.


דיכאון הוא לא חלק מתסריט החיים שלנו כי נשמה לא חותמת בתסריט החיים שלה על מצב של דיכאון. בשונה למשל ממחלת הסרטן אותה נשמה כן משבצת כחלק מהתסריט כמקפצה התפתחותית, אני יודע שהאמירה הזו תרגיז חלק מקוראי, אז לפני שאתם פוסלים קראו על מחלת הסרטן - כתבתי פוסט מיוחד ודי מעמיק יחד עם סרטוני הסבר.


מעט רקע על השינוי אנרגטי שמתחולל בכדור הארץ וההקשר לדיכאון

בתקופה שלנו כדור הארץ עובר שינוי אנרגטי מואץ כאשר שתי אנרגיות חזקות מתעצמות במרחב - אנרגיית אש (תשוקה, רצון, הנעה פנימית, מנהיגות, הובלה) ואנרגיית אוויר (מודעות, ידע, תקשורת מהירה). כולנו מושפעים מהאנרגיות הבלתי נראות האלה אשר מבשרות את התחזקות ההשפעתו של העידן החדש.


העידן החדש מבשר על חילוף אנרגטי ברמת היסודות כאשר שתי האנרגיות ששלטו בכדור הארץ לאורך 10,000 השנים האחרונות מים (רגש) ואדמה (חומר) מפנות את מקומן לדומיננטיות של אנרגיות אש ואוויר. רובנו לא רגילים להפעול עם אנרגיות אש ואוויר עם גוף המכיל 70% - 75% מים.


רוב האנשים שנולדו לפני שנות האלפיים חווים משברים נפשיים מכיוון שאינם מורגלים להפעיל אנרגיות אש ואוויר בכמויות גדולות.

הווצרות דיכאון

דיכאון נוצר כאשר אדם מפעיל אנרגיית אש בבת אחת (מפעיל רצון) ולא יודע כיצד לתחזק אותה לאורך זמן כלומר האש דועכת, הרצון נעלם. אותה אש שפעלה לזמן קצר וכבתה מפעילה רגש ומחשבה שמציפים לנו את התודעה. מכיוון שאין מה שימשיך להניע את הרגש והמחשבה כי האש כבתה, נוצרת מציאות של מחשבות רבות (לפעמים טורדניות) ורגשות שליליים (פחד, אכזבה, קינאה...). התוצאה היא מעט עשייה וריקנות גדולה. מעט עשייה יוצרת דכדוך פנימי, חוסר אמון ביכולת, ביטחון עצמי נמוך ומעגל של תסכול, חשיכה ודיכאון.


תרופות נוגדות דיכאון לעולם לא יפתרו דיכאון

התרופות הללו יוצרו אילחוש, מעין מסך דרכו אנחנו פחות מרגישים, פחות חושבים ופחות רוצים. במקרים מסויימים הן ממש משתקות את האנרגיה של האדם ולא מאפשרות לטבע האמיתי שלו לתפקד. לכן תרופות אינן פיתרון שיכול לעבוד לאורך זמן. בנוסף לכך אנו הופכים לתלויים בתרופות האלה כדי להצליח לצלוח את היום יום. למי שכבר נוטל תרופות נגד דיכאון אני לא ממליץ להפסיק באופן מידי, אלא תוך כדי ליווי צמוד והדרכה של מטפל/ת. הפסקה מיידית עשויה לגרום לשיבוש כימי בגוף שיכול ליצור משבר גדול. יש דרך טבעית לצאת מדיכאון ללא חומרים, אלא באמצעות עבודת מודעות בהתמדה והתמסרות.


יציאה הדרגתית מדיכאון הדרך לצאת ממעגל הדיכאון היא לאתגר את מערכות האמונה הרגשיות והמחשבתיות. כאשר אני מלווה אנשים הסובלים מדיכאון אנחנו צוללים לשיחה על הרגש המכאיב, מעבדים אותו, מעלים אותו על פני השטח ומבינים מה יצר אותו ומה ניתן ללמוד ממנו. כל חוויה רגשית שלילית, כולל טראומה, יכולה להיות מקפצת התפתחות כאשר אנו מאפשרים לעצמנו להבין כיצד היא יכולה לקדם את ההתפתחות והלמידה העמוקה שלנו.

לדוגמה:

מה למדתי מזה שחוויתי נטישה (-) ? פיתחתי עצמאות וחיבור אל עצמי (+).

מה למדתי מזה שחוויתי התעללות (-) ? למדתי להגדיר את הגבולות שלי, מה מתאים לי ומה לא (+).

מה למדתי מזה שחוותי בגידה (-) ? אמון בעצמי (+).

מה למדתי מזה שלא הקשיבו לי (-) ? להקשיב לקול הפנימי שלי (+).

באופן מופלא, לכל חוויה שלילית יש את הצד החיובי של מה יכולתי ללמוד ממנה - הבריאה שלנו דו קוטבית


תקווה והזדמנות להדלקת האש הפנימית

כאשר אנו מבינים איזו תועלת קיבלנו דרך חוויות שליליות תחושה חיובית שוטפת אותנו. אנחנו מבינים שהסבל לא היה לשווא. תקווה מתחילה להתעורר בנו. אנחנו מבינים את עצמנו ומשנים אמונות ומחשבות. פתאום אנו מסוגלים להתבונן על עצמנו מבחוץ ולהבין כיצד חוויות שליליות בנו לנו יכולות. ההבנה הזו מאפשרת לביטחון ראשוני להבנות ואנחנו עוברים מתפיסה קורבנית לאחראית ומודעת.

בשלב הזה אפשר להתחיל להדליק מחדש את אנרגיית האש כדי שתפעל בצורה מאוזנת כך שתקדם אותנו לעבר המציאות שאנו באמת רוצים.


עבודה עם יסוד האש בצורה מאוזנת

השלב הבא ביצאה מדיכאון הוא שליטה על האש הפנימית כלומר הפעלת רצונות בצורה מאוזנת ולאורך זמן, כדי שהמערך האנרגטי שלנו יתייצב. כפי שלוקח זמן ליצור הרגלים כך למערך האנרגטי לוקח זמן להתייצב. כאשר אנו פועלים מתוך הבנה פנימית מה נכון לנו, אנו יודעים מצד אחד לרסן אש כאשר היא חזקה מידי או ללבות אותה כאשר היא נמוכה מידי. עקביות היא שם המשחק.

אנחנו לומדים לבדוק את התוצר האדמתי שנוצר כלומר מציאות החיים שלנו בהתאם לאש שהפעלנו בתחילה. התהליך הזה מלמד אותנו שליטה אנרגטית, בניית ביטחון מתוך הצלחות קטנות, הכירות עומק עם עצמנו והמשך צמיחה.


להתגבר על דיכאון ולצאת לדרך חדשה של המשך התפתחות זו מתנה עצומה שהחיים נותנים לנו ויש בצידה שכר גדול של אור שיכול להכנס לחיים שלכם.

מוזמנות ומוזנים ליצור עמי קשר לשיחת עומק על התהליך שמאתגר אתכם:

או לשלוח לי מייל: dani@dan-go.co.il

46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page