top of page

תובנות על חיבורי חומרוח

קמצנות אנרגטית - מדוע חשוב לשמור על מצבר האנרגיה ולחיות בהלימה לחוזה הנשמה שלנו?

אחד המסרים הרכזיים של העידן החדש הוא המנעות מבזבוז אנרגטי - קראתי לזה "קמצנות אנרגטית", אך כתבו לי בפייסבוק ובטיקטוק שיש לביטוי הזה קונוטציה שלילית. אז הצעתי את "אקולוגיה נשמתית" ואיכשהו יצא לי אשכנזי - מתנשא...



אז נשאר עם "קמצנות אנרגטית".

הגענו לתקופה שאסור לנו, פשוט אסור, להשקיע אנרגיה במה שלא מקדם את ההתפתחות האישית שלנו. מה אסור לנו? מי שואל אותך דני? בחירה חופשית ערך מקודש בבריאה, לא? כן, בהחלט, אני פשוט זועק לכם - עצרו!!! ההרגל המרצה את הסביבה,

את המשפחה,

את הילדים,

את בני הזוג,

את האחים,

החברים,

ההורים...

חייב להיפסק משום שהוא ישאיר אותנו חסרי אנרגיה בעתיד. בזבוז אנרגיה זה גם לדאוג לקרובים לנו גם כשאין לנו יכולת לעזור להם או לתת כסף למישהו שאנחנו יודעים שזה לא מקדם אותנו ואותו. בזבוז אנרגיה זה להישטף ברגשות נמוכים (שליליים) למשך זמן ארוך (זמן ארוך זה מעבר לכמה שעות). או אפילו להתמכר לרגשות ורטטים של אהבה ולנסות לחוות אותם בכל דרך אפשרית.


מצבר האנרגיה האישי שלנו מוגבל

לכל אחת ואחד מאיתנו מצבר אנרגטי - סוללה מתמלאת (בד"כ בלילה) ומתרוקנת (בד"כ ביום). העניין הוא שהמשאבים שבתוכה, בניגוד למה שחשבנו או שלא חשבנו, הם לא אינסופיים. לכל תחום בחיים שלנו יש כמות אנרגיה שתכננו לפני שבאנו לגלגול חיים ואם אנו משקיעים אותו בנושאים שהם לא חלק מחוזה הנשמה שלנו - המצבר מתרוקן מאוד מהר ואנו נותרים חסרי יכולת חיים.


אפשר לומר שכולנו ג'אנקיז (מכורים / נרקומנים) של אנרגיה, כמו עכברים סומים - מחפשים תשומת לב, רוצים להרגיש יותר טוב, רוצים לכבוש פסגות, עושים הכל כדי להמנע מכאב... המרוץ הזה חיובי באופן כללי, זה טוב שיש מתח ותנועה בחיים, בתנאי שאנו מתפתחים, רק שלפעמים זו ריצה בכיוון הלא נכון - ריצה שמכלה לנו את הכוחות ואנחנו לא מבינים מדוע. הצד השני של חוסר יעילת אנרגטית הוא פסיביות - לשבת על הגדר, לחכות לשלב הבא ולא ליזום אותו, כלומר לעשות עוד מאותו הדבר. המצב הזה משאיר עוד אנרגטי במצבר שלא נפרק לביצוע באדמה - גם זו סוג של סטייה מחוזה הנשמה.


איך נדע אם אנו משקיעים אנרגיה בכיוון הנכון או מבזבזים?

זו שאלת השאלות ומספר התשובות אליה כמספר בני האנוש על פני כדור הארץ - רוצה לומר כל מקרה לגופו. מכיוון שלכל אחת ואחד מאיתנו מצבר אישי ותסריט חיים אישי מה שממלא אדם אחד מרוקן אדם אחר ולכן אסור לנו לשפוט אחרים, אלא רק את עצמנו. ובכל זאת יש כמה כללים שיכולים להצביע על כך שאתם מתנהלים בצרכנות נבונה עם המצבר האנרגטי שלכם.

הנה כמה כללי אצבע לזיהוי האם אתם מנצלים את המצבר האנרגטי שלכם באופן מיטבי:

  1. אם לאורך היום יש לכם תחושה של חיוניות, תחושת חיות וצלילות.

  2. כאשר עוברת אליכם תקופה בה אתם משתנים ולומדים דברים חדשים על עצמכם.

  3. כאשר משתנים הנושאים שמעניינים אתכם ואתם מגלים סקרנות לנושאים חדשים.

  4. כאשר אתם בריאים באופן כללי והגוף לא חורק.

  5. כאשר היום עובר לכם מהר ואתם מרגישים שאתם עוסקים בדברים שמספקים אתכם באמת.

  6. כאשר אתם מתאתגרים ושוברים את תקרות זכוכית שלכם.

  7. כשיש לכם רעיונות וכיוונים לעתיד.

  8. כאשר עוברת תקופה ואתם מסתכלים לאחור ומבינים שהשתנתם.

  9. כאשר אתם לא עוסקים בריצוי הסביבה וממוקדים בעצמכם.

  10. כאשר אתם לא לוקחים סמים, תרופות או כל חומר כימי אחר.


בזבוז אנרגטי יהיה על חשבון אנרגיה שתחסר לנו בעתיד

כשהמצבר שלנו מרוקן ואנו מושכים אנרגיה שלא מקדמת אותנו בתסריט החיים שלנו לאורך זמן, בשלב מסויים מתחילות מחלות ותופעות נפשיות של יציאה מאיזון. מקור המחלות האלה הוא חסרים אנרגטיים, למשל אלצהיימר - נובע ממשיכת יתר של אנרגיית אוויר - חשיבת יתר ורצון בשליטה מחשבתית על עצמנו או על אחרים. כהות רגשית נובעת מהפעלת רגש רב מידי לאורך תסריט החיים והגעה לגיל מבוגר מבלי יכולת להרגיש. בעיות בעצמות - נובעות מעודף רצון (יסוד אש) שהבענו בצעירותנו לטובת ביצוע חומרי, אדמתי. כל מחלה היא תופעה של חוסר איזון אנרגטי ברמת האנרגיה שאנו מושכים מהמצבר שלא בהתאם לתסריט עליו חתמנו.


אנחנו אמורים לפתח מעין אגואיזם נשמתי

כן כן, הנשמה שלנו הישגית וסקרנית ומחכה שנשחק על הבמה את תסריט החיים שתכננה לנו. כאשר נתרוקן מריצוי הסביבה ונתפנה להקשיב לקולות הפנימיים שלנו נוכל לדייק את הבחירות שלנו ולפעול במדויק על פי חוזה הנשמה שבחרנו לחיות בגוף. שם יש לנו שפע של אנרגיה (גם אם בעבר בזבזנו חלקים גדולים מהצבר האנרגטי שלנו).


הצטרפ/י לקורס תודעת העל או צר/י קשר לייעוץ אישי:

052-3869457 דני גולן - לימודי מודעות ותודעה

28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page